جستجو کردن

 آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟

مضررات شارژر وایرلس

منظور از شارژر های وایرلس به شارژر های بی سیم است که در سال های اخیر جای خوبی در بازار پیدا کرده اند. همه افرادی که به تکنولوژی علاقه دارند و خواهان به روز بودن هستند از این شارژر ها استفاده می کنند. بزرگترین مزیت این شارژر بدون سیم بودن آن است و ما را از شر سیم های اضافه خلاص می کند. در حال حاضر بسیاری از گوشی های موبایل و ساعت های هوشمند از این نوع شارژر پشتیبانی می کنند.

با این حال باز هم شارژر های وایرلس نتوانسته اند جای شارژر های سیم دار را بگیرند. شاید علت این مسئله این باشد که مردم به خوبی شارژر وایرلس را نمی شناسند یا شاید می شناسند و به همین علت آن ها را خریداری نمی کنند. عده ای باور دارند که استفاده از شارژر وایرلس سلامت آن ها را به خطر می اندازد. در ادامه متن به پرسش آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟ پاسخ خواهیم داد، همراه ما باشید.

شارژر وایرلس ضرر دارد

حتما ببینید: خرید کابل و شارژر

گرمای بیش از حد شارژر وایرلس

در پاسخ به سوال آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟ باید بگوییم که بله این شارژر ضرر دارد زیرا سبب گرم شدن بیش از حد می شود. همانطور که میدانید گرمای زیاد به سلامت باتری ها آسیب می رساند و عمر آن ها را کم می کند. متاسفانه این مشکل در شارژر وایرلس وجود دارد و ناکارآمدی این وسیله را بیشتر می کند. بخشی از انرژی اضافی که هنگام انتقال بی سیم وارد باتری نمی شود به شکل گرما ظاهر می شود.

در واقع انرژی اضافی نوعی تشعشعات حرارتی است که به خود را مانند گرما نشان می دهد. پس همیشه شارژر وایرلس بی سیم نسبت به شارژر سیمی حرارت بیشتری تولید کرده و به باتری آسیب بیشتری وارد میکند. بنابر این می توان گفت بله شارژر وایرلس ضرر دارد!

حتما ببینید: کابل شارژ کنفی کی اف

قیمت بالای شارژر وایرلس

برای تکمیل پاسخی به پرسش آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟ باید بگوییم که بله علاوه بر ضرر، قیمت بالایی هم دارد. شما می توانید با قیمتی مناسب یک شارژر سیمی با کیفیت را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. اما برای خرید شارژر وایرلس باید هزینه زیادی پرداخت کنید اما در مقابل نتیجه خوبی نبینید. در واقع با خرید شارژر وایرلس، شما پول بیشتری میدهند و شارژر گران تری می خرید تا با گرمای زیاد به باتری خود آسیب نزنید. البته اگر جز علاقمندان به این نوع شارژر هستید می توانید آن را خریداری کنید اما انتخاب آن خیلی هوشمندانه نیست.

شارژر وایرلس ضرر دارد

نیاز به سیم برای صفحه داک در شارژر وایرلس

شارژ های وایرلس با نام شارژر های بی سیم شناخته می شوند، اما نکته مهم این است که آیا واقعا این شارژر ها سیم دارند؟. با استفاده از این شارژر نیازی ندارید که کابل شارژر را به موبایل خود وصل کنید اما صفحه ای که گوشی را شارژ می کند به سیم نیاز دارد. در واقع داک شارژ بی سیم، به کمک کابل به پریز وصل شده و برق مصرف می کند. اگر از شارژ های سیمی استفاده کنید می توانید هنگام شارژ، گوشی را بردارید و از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: تاثیر کابل شارژ روی شارژ گوشی

اما اگر از شارژر وایرلس استفاده می کنید نمی توانید چنین کاری را انجام دهید زیرا به محض برداشتن گوشی شارژ متوقف می شود. پس برای پاسخ به این سوال که آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟ باید بگوییم بله. زیرا اگر کار ضروری داشته باشیم و گوشی را هنگام شارژ برداریم، فرآیند شارژ متوقف می شود. از آن جایی که نصفه و نیمه شارژ شدن باتری عمر آن را کاهش می دهد، این شارژر ها می توانند تاثیر منفی بگذارند.

ناکارآمدی شارژر های وایرلس

شارژر های وایرلس به اندازه کافی کارآمد نیستند و به همین علت نمی توانند تاثیر بسیار خوبی داشته باشند. زمانی که از شارژر های سیمی استفاده می کنیم، برق به طور مستقیم وارد سوکت می شود و موبایل را شارژ می کند. اما زمانی که از شارژر های بی سیم استفاده می کنید برق ابتدا به محفظه پلاستیکی می رود و از آن جا از پشت گوشی عبور می کند.

وجود این محیط ها سبب کاهش حرکت الکترون ها می شود زیرا این مواد مانند عایق عمل می کنند. به همین علت گفته می شود شارژر بی سیم ناکارآمد است زیرا شارژ های سیم دار می توانند سریعتر گوشی ها را شارژ کنند. با این وجود می توانیم بگوییم که شارژر های بی سیم هم وقت ما را تلف می کنند و سبب هدر رفتن برق می شوند.

حتما بخوانید: علائم خرابی کابل شارژ

پس برای تکمیل پاسخ برای پرسش آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟ باید بگوییم بله. زیرا همان طور که گفته شد، این وسیله موجب به هدر رفتن برق و وقت ما می شود. استفاده از شارژر های وایرلس بی سیم برای دستگاه هایی که کوچک تر هستند، مناسب تر است. وسیله هایی مانند ماوس کامپیوتر و هدفون و اسپیکر های پرتابل و … بهتر می توانند با شارژر وایرلس شارژ شوند. هر چقدر وسیله بزرگ تر باشد، شارژ شدن آن بدون سیم سخت تر است و به همین علت برای لپ تاپ ها از شارژر های بیسیم استفاده نمی شود.

معایب شارژر وایرلس

زمانی که موبایل را خریداری می کنیم همراه با آن یک شارژر سیمی وجود دارد که با باتری سازگار است. اما اگر بخواهیم از شارژر های بی سیم استفاده کنیم باید مجدد هزینه کنیم و این شارژر را با قیمت بالا خریداری کنیم. یکی از معایب شارژر وایرلس این است که قابلیت شارژ سریع ندارد و باید مدت بیشتری را برای شارژ شدن گوشی منتظر بمانید، ضمن اینکه شارژر وایرلس ضرر دارد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که در مورد شارژر وایرلس وجود دارد ولتاژ خروجی آن است. هر باتری با توجه به ظرفیت و ویژگی های خود، به یک میزان ولتاژ نیاز مند است. در واقع شارژ های مخصوص هر باتری به اندازه مورد نیاز ولتاژ به آن می رسانند. اما چنین چیزی در شارژر های بی سیم وجود ندارد و همه آنها یک ولتاژ دارند و شارژر وایرلس ضرر دارد.

نکته دیگر علاوه بر شارژر وایرلس ضرر دارد، در مورد شارژر های وایرلس این است که همه گوشی ها نمی توانند از آن استفاده کنند. برخی از کارخانه های تولید گوشی موبایل علاقه ای به این شارژر ها ندارند و به همین علت گوشی های کم تری با شارژر وایرلس سازگار هستند. گوشی هایی که در ساخت آنها از شیشه استفاده شده است با این شارژر ها سازگار هستند. البته دقت کنید که اگر از شیشه و آلومینیوم با هم در ساخت گوشی استفاده شود، با شارژر وایرلس سازگار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi