جستجو کردن

مشخصات ظاهری ایرپاد

تشخیص ایرپاد اصل و فیک

در این مقاله قصد داریم مشخصات ظاهری ایرپاد اصل را توضیح دهیم در ادامه با ما همرا باشید. هدفون و هندزفری‌ها امروزه طرفداران بسیاری دارد و شرکت‌های تولیدکننده نیز بعد از استقبال بی نظیر کاربران تمرکز زیادی را بر روی تولید این محصول قرار دادند. امروزه ایرپاد به دلیل خاص بودن بسیار محبوبیت یافته است. رنگ سفید و شارژ آن دارای یک طراحی بسیار جذاب است. از بهترین قابلیت‌های این محصول آن است که به راحتی و با یک ضربه کوچک فعال می‌شود. این محصول بدونه سیم است و از طریق بلوتوث فعال می‌گردد.

ایرپاد

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد 3 بیرنگ شفاف

105,000 تومان75,000 تومانخرید کنید

مشخصات ظاهری ایرپاد دو

ایرپاد دو در اوایل سال۲۰۱۹ عرضه و بروز رسانی گردید. در این میان اکثر کاربران انتظار داشتند که ایرپاد نسل دو نسخه‌های بروز شده همانند ضدآب و نویز باشند. اما ایرپاد نسل دو خود را به قابلیت‌هایی همچون استفاده از تراشه H1  و قابلیت شارژ بی سیم مجهز نمود.

استفاده از H1 قابلیت اتصال را بسیار بهبود بخشیده است. در عرضه نسل جدید ایرپاد دو به راحتی می‌توانید از فناوری شارژر بی سیم استفاده نماید. در این ایرپادها شما می‌توانید با استفاده از کابل درگاه شارژ لایتنینگ در انتهای کیس شارژ، آن‌ها را شارژ نماید. به‌ علاوه می‌توانید کیس شارژر را روی شارژر بی‌سیم قرار دهید.

بیشتر ببینید: کاور ایرپاد

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد3 استارباکس

175,000 تومان155,000 تومانخرید کنید

تفاوت ایرپاد یک و ایرپاد دو

در خصوص شکل ظاهری و طراحی ایرپاد نسل دو و ایرپاد نسل اول نمی‌توان تفاوت بسیاری پیدا نمود.

بیشتر بدانید: حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد

ایرپاد یک گوشی بی سیم (wireless earbud) است که توسط شرکت اپل (Apple) طراحی شده و با دستگاه‌های اپل سازگار است. مشخصات ظاهری ایرپاد به شرح زیر است:

  1. ابعاد: 16.5 میلی‌متر در 18.0 میلی‌متر در 40.5 میلی‌متر
  2. وزن: 4 گرم برای هر گوشی
  3. رنگبندی: معمولاً در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شوند، اما برخی از مدل‌ها به رنگ‌های دیگری نیز موجود است.
  4. دکمه: دکمه‌ای برای کنترل موسیقی و پاسخ به تماس‌های ورودی وجود ندارد، بلکه با لمس سطح ایرپاد می‌توان تمامی کنترل‌ها را انجام داد.
  5. باتری: باتری ایرپاد برای استفاده در طول روز بیش از 24 ساعت عمر دارد و به شارژر اختصاصی آن وصل می‌شود.
  6. دیگر ویژگی‌ها: دارای میکروفون داخلی، شتاب سنج (accelerometer) و سنسور اپتیکال (optical sensor) هستند. همچنین قابلیت تشخیص حرکت سر به چپ و راست و تنظیم خودکار صدای موسیقی را دارا می‌باشند.

مشخصات ظاهری ایرپاد

دسته‌های ایرپاد همانند قبل است. ایرپادی که در داخل گوش قرار می‌گیرد طراحی قبل را دارد. حتی کیس شارژ آن نیز تفاوت نداشته است. تنها تفاوتی که از آن می‌توان ذکر نمود وجود یک چراغ LED در جلوی کیس شارژ است که این چراغ بسیار کوچک است. این چراغ وضعیت شارژ نمودن ایرپاد را نشان می‌دهد.

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد پرو عروسکی خوک صورتی تپل

185,000 تومان155,000 تومانخرید کنید

مشخصات ظاهری ایرپاد یک

اگر در اولین نسخه ایرپاد اپل با ای دی خود به حساب کاربری خود شوید، متوجه خواهید شد که دستگاه به‌ صورت خودکار به دستگاه‌های دیگر اتصال می‌یابد. در این نسخه تعویض بین دستگاه ها به صورت اتوماتیک صورت می گیرد.

اگر بخواهیم از ویژگی‌های ظاهری ایرپاد یک بگویم تفاوتی با ایرپاد نسخه دوم ندارد.  بسیار با یکدیگر دارای شباهت هستند. بیشتر بخوانید: دلایل کار نکردن ایرپاد ها

 تفاوت ایرپاد اصل و فیک

ظاهر بسته را دست کم نگیرد

شاید برای شما جالب باشد که یکی از نشانه‌های فیک بود ایرپاد را می‌توان از روی جعبه تشخیص داد. پس حین خرید حتما جعبه ایرپاد را چک نماید. جعبه‌ی اصلی ایرپاد لایه پلاستیکی منظم و پرس خورده‌ای را دارد؛ در حالی که در نمونه‌های تقلبی این نمونه دارای خش خوردگی و حباب است.

اگر متوجه شدید که جعبه‌ی ایرپاد از قبل باز شده است، زیر بار خرید آن نروید. در این صورت به احتمال زیاد این هدست دست دوم است.

نکته‌ی دیگر آن است که هنگامی که جعبه را به پشت روی میز قرار می‌دهید، در نمونه‌های اصلی دو بخش آن به صورت فیکس قرار دارد، اما در جعبه ایرپاد تقلبی بین دو جعبه فاصله قرار دارد.

بیشتر بدانید:  استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن

برخی ار سایت‌ها مدعی هستند که از روی تعداد برچسب‌های جعبه می‌توانیم به فیک بودن آن پی ببریم.

اما باید توجه داشت که این ادعا درست نیست؛ چرا که برچسب‌های روی جعبه و نحوه‌ی چینش آن‌ها بسته به کشور ساخت آن دارد.

نکته‌ی دیگر در مورد شارژ ایرپاد است. در این مرحله کاپل شارژ ایرپاد اصل، از طرف منبع تغذیه از نوع تایپ سی و از طرف وصل شونده به ایرپاد، از نوع لایتینگ است. در بسته بندی کابل‌های اصل، ظرافت خاصی به کار رفته است و سیم در جعبه سرگردان نیست.

چراغ LED در نمونه‌های اصل با ظرافت خاصی طراحی شده است اما در نمونه‌های فیک این موضوع برعکس است. همچنین درگاه شارژ فیک ضخیم تر است اما در ایرپاد اصل دارای ظرافت است.

در مرحله‌ی بعد به صورت دقیق به محل اتصال گوشی‌های ایرپاد به گوش دقت نماید. لایه‌ی داخلی آن دارای لایه‌ی مشبک است. در ایرپادهای اصل کیفیت این لایه به گونه‌ای است که دو سوراخ در زیر این لایه دیده می‌شود.

به طور یقین ایرپادهای اصل دارای صدای بسیار خوبی هستند اما در ایرپادهای تقلبی صدا به گونه‌ی اصلی واضح و خوب نیست.

ایرپادهای اصل حین اتصال به گوشی اطلاعات هدس را به طور کامل نمایش می‌دهند. اما در مورد ایرپاد تقلبی این مورد برعکس است.  در نمونه‌های ایرپاد تقلبی سعی می‌نمایند تا حدود بسیار زیادی جعبه‌ها را شبیه به همدیگر طراحی نماید. اما در یک خلاقیتی بسیار جذاب شرکت اپل بر روی جعبه ایرپادهای خود یک فلش قرار داده‌اند که حین باز نمودن با آن مواجه خواهید شد. در نمونه‌های فیک این فلش بر روی جعبه وجود ندارد.

تفاوت ظاهری ایرپاد یک و دو

در نگاه اول متوجه خواهید شد که این ایرپاد تفاوت زیادی از لحاظ رنگ، اندازه و مدل نخواهند داشت.

اما از لحاظ سخت افزاری ایرپاد دو نسبت به ایرپاد یک بسیار قوی تر است، به همین دلیل قیمت بیشتری دارد.

طبق گفته‌های شرکت اپل، زمان عمر باتری در مکالمه تلفنی برای ایرپاد یک، دو ساعت است اما برای ایرپاد سه مدت زمان آن سه ساعت است. البته گفتنی است که در مکالمات روزانه تعغیر زیادی را احساس نخواهید نمود.

در ایرپادهایی که شارژ بی سیم دارا می‌باشند به دلیل قابلیت شارژ وایرلس بر روی جعبه آن‌ها قابل تشخیص با نسل اول هستند. اما قابلیت تشخیص ایرپادهای نسل اول و دوم بر روی android۲ هایی است که از کیس شارژ وایرلس بی بهره هستند کمی سخت است.

سخن پایانی

ایرپاد یک گوشی بی سیم است که توسط شرکت اپل به بازار عرضه شده است. این گوشی‌ها برای استفاده در کنار دستگاه‌های اپل مانند آیفون و آیپد طراحی شده‌اند و می‌توانند به سادگی به دستگاه‌های مختلف دیگر نیز متصل شوند.

با لمس سطح ایرپاد، کاربر می‌تواند کنترل موسیقی و تنظیم صدا، مکالمات تلفنی و پاسخ به تماس‌ها را انجام دهد. همچنین، با فعال کردن سیستم تشخیص حرکت سر به چپ و راست، صدای موسیقی به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

ایرپاد دارای باتری با طول عمر بالا است که به شارژر اختصاصی آن وصل می‌شود. همچنین، این گوشی‌ها دارای میکروفون داخلی، شتاب‌سنج و سنسور اپتیکال هستند که بهبود کیفیت صدا و کاهش نویز محیطی کمک می‌کنند.

ایرپاد به دلیل طراحی زیبا و عملکرد عالی، یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بی‌سیم در جهان است و توانسته است بازار خود را در بین رقبای قوی پرشور نگه دارد.

حین خرید ایرپاد باید دقت شود که از مراکز و نمایندگی‌های معتبر این محصول خریداری شود. خریداری از نمایندگی‌های معتبر این اطمینان را به شما می‌دهد که محصول مورد نظر شما اصل و باکیفیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi