جستجو کردن

 روش صحیح شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری گوشی

شارژ گوشی همراه

قطعا شما هم با بالا رفتن قیمت لوازم جانبی موبایل از جمله باتری گوشی، به دنبال این هستید که با کمک چه تکنیکهایی بتوانید عمر آن را افزایش دهید. از دیگر مشکلاتی که امروزه با خراب شدن باتری گوشی با آن مواجه هستید، بهره مندی گوشیهای هوشمند از باتری های غیر قابل تعویض است. در گذشته با آسیب دیدن باتری، راه حل ساده ای به عنوان تعویض آن بود اما دیگر در حال حاضر این گزینه مقدور نیست.

هدف ما در تهیه ی این مقاله آموزش روش صحیح شارژ گوشی برای حفظ عمر مفید آن می‌باشد. اگر به مطالعه ی این مقاله علاقه مند هستید تا انتها ما را همراهی کنید.

پیشنهاد خرید

گارد اپل واچ نگین دار

تومان85,000 تومانخرید کنید

 عوامل کاهش عمر باتری گوشی موبایل

معمولا با گذشت زمان نسبتا کوتاهی مثلا یک سال، متوجه میگردید که دیگر باتری گوشی شما مانند روز اول نیست. این مشکل بعد از سال دوم و سوم، قطعا حادتر خواهد شد.روش صحیح شارژ گوشی موبایل

این مسئله اجتناب ناپذیر اما کنترل شدنی می‌باشد. به عبارت دیگر با چند روش صحیح میتوانید عمر باتری و گجت خود را افزایش دهید.

مهم ترین نکته استفاده و خرید شارژر گوشی اصل و باکیفیت است که به آسانی می توانید از فروشگاه ما با کلیک بر روی خرید شارژر گوشی اصل داشته باشید.

پیشنهاد خرید

بند سیلیکونی اپل واچ

تومان95,000 تومانخرید کنید

روش صحیح شارژ گوشی

روش اول : نگهداری شارژ باتری بین ۳۰ تا ۸۰ درصد

در گذشته بسیاری بر این باور بودند که بهترین راه حفظ عمر باتری این است که اجازه دهیم کاملا خالی شده و بعد نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنیم. شاید در مورد باتری های اسیدی قدیم، این روش جوابگو بود، اما در مورد باتری‌های لیتیوم یونی گوشی های امروزی، این روش کلا مردود است.

طبق نظریه ی کارشناسان عرصه ی ابزار ارتباطی هوشمند، بهتر است از روش شارژ جزیی برای موبایل های جدید استفاده کرد. به عبارت دیگر، سعی کنید شارژ باتری تلفن همراه خود را به جای شارژ یکباره و صد در صد، با شارژهای جزیی بین سی تا هشتاد درصد حفظ نمایید.

احتمالا این سوال افراد زیادی است که برند آیفون بهتره یا سامسونگ ؟
و دوباره برند سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ برای یافتن پاسخ این سوال ها روی آن کلیک کنید و بخوانید.

روش دوم: خودداری از شارژ نگه داشتن طولانی مدت باتری

بدترین عادتی که بسیاری در شارژ کردن باتری موبایل خود دارند این است که، به مدت طولانی و گاها در طول شب، اجازه میدهند شارژر به گوشی همراه متصل بماند. به شما پیشنهاد میکنیم به دلیل بسیاری موارد که در ادامه بیان خواهیم کرد از این حرکت نادرست اجتناب کنید.

اولین اشکال را زمانی مشاهده خواهید کرد که با شارژ طولانی مدت باتری، در محل قطب مثبت، ورقه های فلز لیتیوم تشکیل شده و به سرعت عملکرد باتری و در نهایت گوشی را مختل می‌کند.  دومین ضربه را نیز گرم شدن بیش از حد باتری وارد خواهد کرد. مگر این که گوشی شما از فرایند قطع شارژ در صورت فول شدن برخوردار باشد.

البته بیان این نکته حائز اهمیت است که حتی این مدل گوشی ها هم بعد از شارژ صد درصدی، حدود نیم امپر برق دریافت میکنند که نشان از آسیب پذیری تمام انواع گوشی در برابر این اشکال در شارژ است.  نحوه تمیز کردن قاب سیلیکونی را در اینجا می توانید بخوانید.

روش سوم: عدم همزمان شارژ و استفاده از گوشی

در روش صحیح شارژ گوشی باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که انجام فرایند شارژ باتری در کنار استفاده همزمان، باعث ایجاد اختلال در چرخه ی شارژ شده و به هنگام شارژ کامل و عدم توجه به قطع شارژر، موجب اختلال ولتاژ و در ضمن داغ شدن باتری خواهیم شد‌. همین مسئله عمر مفید باتری گوشی شما را تا حد بسیار مشهودی کاهش خواهد داد.

روش چهارم: از گرم شدن گوشی بپرهیزید که گرما دشمن باتری است

حس گرمای گوشی و باتری به آسانی قابل لمس است و می توان خیلی زود متوجه این امر شد. پس حتما مراقب افزایش دمای باتری خود باشید که بسیار بر کاهش عمر باتری تاثیر گذار است.

 ویژگی های کابل شارژ کی اف kf را در اینجا می توانید با یک کلیک ببینید.

اگر همواره یک گوشی در حالت افزایش دما بین بیست تا سی درجه ی سانتیگراد قرار داشته باشد، با گذشت سال اول متوجه کاهش بیست درصد ظرفیت اولیه خواهید بود. اگر به دما توجه نداشته باشید و حرارت مرز سی درجه را طی کند، به پایان سال نرسیده متوجه از دست دادن سی تا چهل درصد ظرفیت اولیه خود خواهید شد.

اگر می خواهید با معرفی محصولات برند سامسونگ می توانید همراه ما باشید

بدترین وضعیتی که میتوانید گوشی خود را در آن رها کنید، در هنگام شارژ صد در صد باتری و قرار گرفتن در محیط گرم است. از مواد دیگر میتوان به رها نکردن گوشی در زیر بالش به هنگام شارژ یا خواب، داشبورد ماشین در هنگام گرم بودن هوا نیز میتوان اشاره کرد.

روش پنجم: رابطه ی کاهش عمر باتری و فناوری شارژ سریع

در روش صحیح شارژ گوشی این نکته حائز اهمیت است که در فناوری فست شارژ، ولتاژ بالایی به باتری وارد میشود که قطعا این موضوع سبب گرم شدن آن نیز خواهد شد. اگر گوشی شما از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند، توصیه ی ما این است که برای روش صحیح شارژ گوشی، موبایل خود را فقط برای مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه در حال شارژ سریع نگه دارید. زیرا این مدت کوتاه تر از آن است که منجر به ایجاد حرارت در گوشی شما گردد.

آنچه که برای روش صحیح شارژ گوشی باید بدانید

  • اجازه ندهید شارژ گوشی تان صفر یا صد درصد شود. بهترین روش شارژ جزیی می‌باشد.
  • از متصل بودن شارژر در مدت طولانی و اصولاً شبانه پرهیز کنید.
  • از فناوری شارژ سریع به صورت کوتاه استفاده کرده و هرگز گوشی را به فست شارژ برای مدت طولانی متصل نکنید.
  • حواستان به گرم شدن گوشی تان باشد.
  • بهترین حالت شارژ کردن گوشی در حالت خاموش است.
  • در هنگام شارژ کردن از انجام فعالیتهای سنگین مانند بازی خودداری نمایید.

سخن آخر

بسیاری از کاربران گوشی های جدید به تکنولوژی باتری های لیتیوم یونی آشنا هستند اما متاسفانه برخی دیگر بر باورها و عادات اشتباه خود پا بر جا مانده اند و از روش صحیح شارژ گوشی موبایل اطلاع ندارند. قطعا توصیه ی ما به شما این است که گول عدم تغییر ویژگی های باتری در کوتاه مدت را نخورید و از این ابزار غیر تعویضی بیش از آنچه می توانید مراقبت نمایید. با رعایت روش صحیح شارژ گوشی می توانید در مدت زمان بیشتری از تلفن همراهتان با ظرفیت اولیه استفاده نمایید. شارژ جزیی و خنک نگه داشتن باتری دو نکته ی مهم در افزایش عمر آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi