جستجو کردن

10 نکته-راهنمای خرید کابل و شارژر گوشی

همراه ما باشید تا در این مقاله از سایت کاورگاردین راهنمای خرید کابل و شارژر گوشی را برایتان شرح دهیم. از جمله لوازم جانبی مهم و ضروری برای هر گوشی همراه، کابل و شارژر میباشد. در واقع بدون خرید کابل و شارژر گوشی همراه، بی نظیرترین موبایل هم دیگر کارایی نخواهد داشت.

امروزه به دلیل استفاده ی مداوم از گوشی، ترجیح میدهیم که با خرید شارژر با کیفیت اولا شارژ گوشی در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد و دوما از شارژ کاذب جلوگیری شود. در اصطلاح به این نوع، کابل فست شارژ گفته میشود.

در هنگام خرید کابل و شارژر گوشی میتوان از بین سه نوع فندکی، معمولی و بی سیم دست به انتخاب زد.

پیشنهاد خرید

گارد اپل واچ نگین دار

تومان85,000 تومانخرید کنید

شارژر فندکی

خرید کابل و شارژر گوشی: هنگامی که قصد داریم در وسیله ی شخصی مان گوشی یا تبلت شارژ کنیم، از شارژر فندکی استفاده می کنیم.

شارژر دیواری

خرید کابل و شارژر گوشی: این نوع شارژر متشکل از یک کابل و یک سری است که معمولا در دو نوع معمولی و فست شارژ در بازار موجود می‌باشد.

 شارژر بی سیم

خرید کابل و شارژر گوشی: جدیدترین مدل شارژر، نوع بی سیم آن است که در حال حاضر برای تعداد محدودی از گوشی ها موجود می‌باشد. با این که دیگه دغدغه ی وجود کابل و آسیب دیدن آن وجود ندارد اما می توان سرعت پایین این نوع را نسبت به دیگر شارژر ها، نقطه ضعف شارژر بی سیم دانست.

اگر میخواهید به صورت آنلاین نسبت به خرید کابل و شارژر گوشی اقدام کنید، پیشنهاد ما مراجعه به فروشگاه های معتبر است. به دلیل ورود محصولات غیر اصل و بی کیفیت، لازم است در ابتدا از فروشگاهی که خرید انجام میدهید مطمئن باشید.

نکته حائز اهمیت این که یک شارژر خوب و اصل می تواند طول عمر باتری گوشی را تضمین کند و مدتها برای شما کارایی داشته باشد.

در ادامه به بررسی شارژر انواع برند معروف گوشی در جهان خواهیم پرداخت:

شارژر سامسونگ

سامسونگ به عنوان معروف ترین برند گوشی در جهان شناخته شده است و لوازم جانبی موبایل را نیز در بهترین کیفیت وارد بازار میکند. خرید یک کابل و شارژر گوشی اصل، به شما این امکان را میدهد که علاوه بر استفاده ی موثر، از آسیب زدن جدی به گوشی جلوگیری گردد.

شارژر سامسونگ ساخت کمپانی Samsung می‌باشد که دارای وزنی سبک و جنسی مقاوم است. قابلیت تبدیل به کابل USB را دارند و با طول سیم متغیر در بازارها موجود می‌باشند.

امروزه شارژهای فیک و تقلبی سامسونگ در بازار فراوان هستند و به دلیل شباهت ظاهری بسیاری که با نوع اصل خود دارند، برای کاربران قابل شناسایی نیستند.

این کمپانی بزرگ گوشی، در چند سال اخیر، برای افزایش سرعت شارژ و پیشگیری از خالی شدن آن در زمان کم، اقدام به تولید فست شارژر کرده که استقبال بی نظیری نیز از آن شده است. این نوع شارژر ولتاژ بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری به گوشی انتقال میدهد.

در ادامه چند مورد تفاوت میان شارژر سامسونگ اصلی و فیک به شما ارائه میدهیم تا قدرت تشخیص شما را بالاتر ببریم.

  • دقت کنید نوشته های شارژر با کیفیت و پررنگ باشند.
  • بر روی آداپتور لیبل و لوگوی UL موجود باشد.
  • بدنه و درزهای آن را از لحاظ کیفیت بررسی کنید.
  • سوکت شارژ نباید شکلی غیر عادی داشته باشد

شارژر شیائومی

از دیگر شرکتهای مطرح در زمینه ی تولید لوازم الکترونیکی، برند شیائومی می‌باشد که چند سالی است فعالیت خود را به صورت موفقی رونق داده و تنوع محصولاتش را بالا برده است. امروزه گوشیهای شیائومی و قطعات جانبی آن، سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. از جمله لوازم جانبی این برند، شارژر شیائومی می‌باشد که در مدلهای مختلف و با سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری موجود است. شدت ورودی جریان هر شارژر متناسب با نوع گوشی مختص به خود بوده و ترجیحا نباید دو مدل گوشی از یک شارژر استفاده نمایند.

شارژر دیواری شیائومی دارای یک آداپتور با یک درگاه خروجی و یک کابل است که یا به صورت عادی، یا فست شارژ قابل تهیه می‌باشند. به دلیل این که سری کابل دارای یو اس بی میباشد، این امکان را میدهد که تلفن همراه را بتوان به موادی چون کامپیوتر و لپ تاپ اتصال داد.

نمونه دیگر شارژر شیائومی، نوع فندکی آن است که سبب استفاده آن در خودرو میشود. به دلیل دارا بودن چند درگاه خروجی، میتوان همزمان چند دستگاه را شارژ نمود.

برای تشخیص شارژر اصل پیشنهاد می کنیم مقاله 5 راهکار تشخیص شارژر اصل را مطالعه کنید.

شارژر اپل و آیفون

امروزه داشتن گوشی های ساخت برند جهانی، اپل به دلیل کیفیت بالا و تنوع امکانات، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یقینا خرید کابل و شارژر گوشی آیفون نیز از جمله ضرورت های داشتن این برند گوشی می‌باشد. از مزایای شارژر اپل و آیفون، کوچک بودن، وزن سبک، جنس مرغوب و طراحی فوق العاده ی آن است. مانند بسیاری از شارژهای امروزی، از قابلیت فست شارژی برخوردار می‌باشد و هر نوع متناسب با مدلهای مختلف گوشی و آی پد در بازار موجود است.

نکته ی حائز اهمیت این است که گوشی های برند آیفون نسبت به استفاده از شارژر تقلبی و فیک به شدت حساس بوده و لازم است حتما نوع اورجینال و اصل این کالا را خریداری نمایید.

نکته ی دیگر این که شارژر اصلی اپل دارای سه شاخه هستند و برای استفاده در ایران، نیاز دارید مبدل هوشمند آن را نیز تهیه نمایید.

قطعات شارژر های فیک اپل نیز در بازار به مقدار بسیار زیادی موجود می‌باشند که دانستن تفاوتهای نوع اورجینال و تقلبی این کالا، به شما کمک زیادی خواهد کرد. یک نمونه تفاوت را میتوان در قسمت کانکتور کابل لایتنینگ مشاهده کرد. اگر کابل اصلی باشد، سوکت فلزی در حالتی صاف و بدون نقص، تک قطعه و به رنگ طلایی خواهد بود اما نوع فیک، سوکتی تا منظم، چند تکه و به رنگ تیره دارد.

مورد بعدی توجه به آداپتور شارژر اپل و آیفون است که دارای  عبارت Designed by Apple in California و یا چین، برزیل و ویتنام باشد.

شاید قیمت کم نشان از اصل نبودن شارژر باشد اما هیچ گاه نمی توان گران بودن را دلیل اصل بودن قطعه دانست.

در نهایت بررسی جریان ورودی که در آداپتور اصل، ورودی 0.15 آمپر و جریان خروجی 1 آمپر است.

البته راه آسان دیگری نیز برای تشخیص هر نوع شارژر اصلی از فیک وجود دارد که آن، خرید از فروشگاه آنلاین کاورگاردین است که یک فروشگاه معتبر می‌باشد.

سخن آخر: اگر قصد دارید نسبت به خرید کابل و شارژر گوشی همراهتان اقدام کنید لازم است نکاتی که در این مقاله ذکر شد را مد نظر داشته باشید. چرا که با اشتباه در خرید نوع فیک، عواقب بدی در انتظار تلفنتان خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi