جستجو کردن

حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد

حذف صدا اطراف در ایرپاد

چطور می توان حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد فعال کرد؟ شنیدن سروصدای اطراف هنگام استفاده از AirPods می‌تواند یک تجربه بد و آزاردهنده باشد، به‌خصوص هنگامی‌که شما تماس تلفنی برقرار کرده‌اید و یا در حال گوش دادن به موسیقی یا پادکست هستید. این مشکلات در بین کاربران بسیار دیده‌شده و اغلب در مدل‌های نسل اول یا دوم ایرپاد رایج است. مدل‌های AirPods Pro و AirPods Max به حالت‌های حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد مجهز شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نویزها و صداهای پس‌زمینه ناخوشایند را کاهش دهید.

حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد 3 بیرنگ شفاف

105,000 تومان75,000 تومانخرید کنید

چرا باید ایرپاد باقابلیت ANC بخریم؟

شاید تابه‌حال این سؤال برای شما مطرح‌شده باشد که چرا ما باید هدفونی را بخریم که قابلیت حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد را داشته باشد؟ برای یافتن پاسخ مناسب این سؤال بهتر است که درباره کاربردهای این فناوری اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بدانید قیمت هنذفری ها و هدفون‌های ANC نسبت به مدل‌های دیگر بالاتر است و برای خریدن و نخریدن آن باید تصمیمتان را بگیرید. در ادامه برخی از مزایای حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد را بیان می‌کنیم؛

حتما ببینید: خرید کاور ایرپاد

1.     افزایش لذت موسیقی

گوش دادن به موسیقی نوعی ورزش برای مغز انسان محسوب می‌شود و شما می‌توانید به موسیقی‌های موردعلاقه‌تان در محیط‌های شلوغ گوش دهید و از شنیدن آن‌ها در هر شرایطی لذت ببرید، درواقع چنین شرایطی با استفاده از قابلیت حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد امکان‌پذیر خواهد بود.

2.     افزایش تمرکز

استفاده از ایرپادهای حذف نویز به شما این امکان را می‌دهند تا در دفاتر اداری شلوغ با تمرکز بیشتری کار خودتان را انجام دهید.

  1. کیفیت مکالمه بهتر

با این قابلیت شما در زمان صحبت با عزیزان و دوستان خود کیفیت صدای بیشتری خواهید داشت و حتی در مکان‌های پرسروصدا مثل جشن‌ها و مهمانی‌ها به‌راحتی می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید.

4.     حفاظت از سلامت گوش

اگر می‌خواهید کنار اتوبان و محیط‌های شلوغ از هنذفری استفاده کنید و موسیقی را با صدای بلند بشنوید قطعاً در مدت‌زمان کوتاهی به گوشتان آسیب می‌رسد. درصورتی‌که با خرید هدفون‌های حذف نویز به‌راحتی می‌توانید در مکان‌های شلوغ با صدای متوسط از فایل صوتی خود نهایت استفاده را ببرید.

فناوری نویز در چه قسمت‌هایی از ایرپاد تعبیه‌شده است؟

این قابلیت اغلب در دو قسمت ورودی و خروجی هنذفری استفاده می‌شود.

  • قسمت ورودی یا هدفون

اگر این قابلیت در قسمت ورودی هدفون تعبیه‌شده باشد، به کاربر کمک می‌کند تا صداهای ناخوشایند اطراف را کمتر بشنود. البته در نظر داشته باشید که این قابلیت نمی‌تواند تمامی صداهای مزاحم را حذف کند، بلکه فقط صداهایی که طول‌موج پایین و ثابتی دارند را می‌تواند حذف کند به‌طور مثال صدای هواپیما، ماشین و… باشد.

  • قسمت خروجی یا میکروفن

اگر این ویژگی در قسمت میکروفن گوشی‌های هوشمند استفاده‌شده باشد، زمانی که شما در حال صحبت با فردی که طرف دیگر خط است هستید، طول‌موج صدای شما از صداهای مختلف اطرافتان تشخیص داده می‌شود و به‌راحتی آن را از طول‌موج‌های دیگر جدا می‌کند. در این حالت صدای شما باکیفیت مطلوب‌تری به گوش طرف مقابلتان می‌رسد.

بیشتر بدانید: تنظیمات ایرپاد

نویز چیست؟

قبل از این‌که بخواهیم قابلیت حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد را بیان کنیم بهتر است بدانیم که نویز چیست؟ در علوم شبکه و مخابرات هر چیزی که سبب ایجاد اختلال در انتقال سیگنال‌ها شود نویز نامیده می‌شود. به‌طوری‌که می‌توان گفت نویز سیگنال ناخواسته‌ای است که روی سیگنال‌های دیگر تأثیر می‌گذارد و می‌تواند آن‌ها را تغییر دهد. پس درنتیجه نویز را می‌توان نوعی آلودگی صوتی دانست.

حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد

هنگامی‌که ایرپاد را برای گوش دادن موسیقی دلخواه مورد استفاده قرار می‌دهید بی‌تردید نمی‌خواهید که صدای ناخوشایند محیط اطراف را بشنوید و این تجربه را مخدوش کنید؛ اینجاست که وجود قابلیت حذف نویز در ایرپاد به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال راحت و بدون نویز به موسیقی گوش دهید. به‌طور خلاصه نویز نوعی صدای ناخوشایند بلندی است که به شکل‌های مختلف شنیده می‌شود، تفاوت بین صدا و نویز به شنونده و شرایطی که فرد در آن وضعیت قرارگرفته بستگی دارد.

حتما بخوانید: ریست ایرپاد

هرگونه صدا در ایرپاد می‌تواند ناخوشایند باشد و برای افراد ایجاد مزاحمت کند. از دیدگاه فیزیک، نویز از صدا قابل‌تشخیص نیست، زیرا هر دو ارتعاش از طریق یک رسانه هستند. امروزه برخی از مدل‌های ایرپاد به قابلیت حذف نویز مجهز شده‌اند و با حذف نویز در ایرپاد شما می‌توانید از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

قابلیت Noise Cancellation چگونه کار می‌کند؟

این قابلیت را نمی‌توان تنها مختص ایرپادهای اپل دانست بلکه در هدفون‌های متوسط و رده‌بالای برندهای دیگر هم شاهد آن خواهید بود. در اغلب تلفن‌های هوشمند چند سالی است که از این قابلیت استفاده می‌شود و خیلی کم پیش می‌آید که در یک موبایل خنثی‌سازی نویز در آن به کار نرفته باشد.

به‌طوری‌که در این دستگاه به‌جای یک میکروفون از دو میکروفن استفاده‌شده است که یکی از آن‌ها وظیفه دریافت و انتقال صدا و دیگری برای تشخیص نویز و صدای مزاحم بیرونی. درواقع کار میکروفن دوم این است که صدای محیط پیرامون و اطراف را تحت سیگنال گرفته و به‌وسیله مدار الکتریکی که در هدفون تعبیه‌شده آن را معکوس می‌کند و سیگنال ورودی جمع می‌کند و در نهایت سبب خنثی کردن سیگنال خراب یا نویز می‌شود.

آموزش نحوه تعویض کاور ایرپاد را ببینید.

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد3 استارباکس

175,000 تومان155,000 تومانخرید کنید

فعال کردن حالت حذف نویز در ایرپاد

فعال کردن حالت حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد هنگام استفاده از AirPods راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از نویز و صداهای ناخواسته هنگام تماس یا گوش دادن به موسیقی است. این ویژگی فقط مختص AirPods Pro یا AirPods Max است و کاربران دارای ایرپادهای نسل 1، 2 یا 3 نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

شاید برایتان مفید باشد بخوانید: دلایل کار نکردن ایرپاد

هنگامی‌که شما در حال گوش دادن به صدا با AirPods Pro یا AirPods Max خود هستید، فعال کردن حالت حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد باعث کاهش حجم نویزهای ناخوشایند می‌شود تا شما بتوانید به صداها بدون نویز گوش دهید. اگر از آیفون استفاده می‌کنید فعال کردن این ویژگی برای شما بسیار ساده است و کافیست به تنظیمات آن مراجعه کنید.

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد پرو عروسکی خوک صورتی تپل

185,000 تومان155,000 تومانخرید کنید

حذف صدای محیط در ایفون

در گوشی ایفون شما می‌توانید از قابلیت “حذف صدای محیط” یا “Noise Cancellation” استفاده کنید تا صدای محیط را کاهش دهید. برای استفاده از این ویژگی، به مراحل زیر عمل کنید:

  1. باز کردن تنظیمات: از صفحه اصلی گوشی ایفون خود به تنظیمات بروید.
  2. باز کردن بخش صدا: در بخش تنظیمات، بر روی گزینه “صدا” یا “Sound” کلیک کنید.
  3. فعال کردن “حذف صدای محیط”: در بخش صدا، گزینه “حذف صدای محیط” یا “Noise Cancellation” را فعال کنید.
  4. استفاده از حذف صدای محیط: این قابلیت هنگام استفاده از هدفون‌های داخل گوش یا هدفون‌های بلوتوثی فعال می‌شود. برای استفاده از آن، هدفون‌های خود را به گوشی ایفون متصل کرده و آهنگ خود را پخش کنید.

در صورتی که هدفون شما قابلیت “حذف صدای محیط” را پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از هدفون‌های دیگری که این ویژگی را دارند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از ایرپاد به عنوان میکروفون

جمع‌بندی

برای این‌که بتوانید از قابلیت حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد  استفاده کنید باید با کلیک بر روی دکمه حالت صوتی، ابتدا ویژگی ANC را در هد است خود فعال کنید. هنگامی‌که ANC روشن می‌کنید ممکن است ابتدا صدای خش‌خش خفیفی را بشنوید که این صدا ممکن است برای برخی افراد که تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌اند منجر به سرگیجه شود؛ اما به شنوایی شما آسیبی نمی‌رساند، حذف نویز باعث می‌شود بتوانید موسیقی دلخواه خود را با تمرکز گوش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi