جستجو کردن

 تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک

قاب سیلیکونی اصل

شاید شما هم با مشکل تشخیص اصل و فیک بودن قاب های سیلیکونی مواجه شده باشید. واقعا تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک در چیست؟ برای برطرف کردن این مشکل و آگاهی از ویژگی های قاب سیلیکونی اصل همراه ما باشید.

تفاوت رنگ در قاب سیلیکونی اصل و فیک

رنگ یک تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک به شمار می آید، معمولا قاب های اصلی دارای رنگ شاداب تری هستند. البته دقت کنید که این معیار را نمی توان همیشه مد نظر قرار داد اما برای مقایسه 2 قاب، معمولا قاب پر رنگ تر اصل است. مهم ترین و اصلی ترین موردی که می تواند برای تشخیص قاب های سیلیکونی اصل به ما کمک کند، بسته بندی است. در جنس های اورجینال، روی قسمت جلویی هیچ بارکدی وجود ندارد، هم چنین در پشت آن فقط متن انگلیسی نوشته شده است. در صورتی که در قاب سیلیکونی فیک قسمت جلوی آن بارکد دارد و پشت آن متن چینی نوشته شده است.

 تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک

نحوه باز کردن قاب سیلیکونی اصل و فیک

نحوه باز کردن بسته بندی هم یکی از تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک به شمار می آید. در قاب های اصلی، بسته بندی به راحتی باز می شود اما قاب های فیک اینگونه نیستند. یعنی برای باز کردن قاب های فیک، بسته بندی بدون پارگی باز نمی شود و به تلاش بیشتری نیاز دارد. برای خرید قاب سیلیکونی اصل می توانید از فروشگاه کاورگاردین اقدام کنید.

پیشنهاد خرید

بند اپل واچ رولکسی لانگینس

تومان385,000 تومانخرید کنید

تفاوت الیاف در قاب سیلیکونی اصل و فیک

الیاف را می توانیم به عنوان یک تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک به شمار بیاوریم. در قاب های اصلی، الیاف مخملی تر و سنگین تر هستند و زمانی که آن را لمس می کنیم متوجه نرم بودن آن می شویم. اما در قاب های فیک الیاف به این شکل نیستند و وزن سبک تری دارند و زبر تر هستند. همچنین در قاب های اصلی، قسمت کنار قاب یک دست است و چین و چروکی در آن دیده نمی شود. پس اگر قابی را مشاهده کردید که گوشه آن دارای جمع شدگی است، شک نکنید که قطعا فیک است.

بیشتر بدانید: تاثیر کابل شارژ روی شارژ گوشی را میدانید؟

پیشنهاد خرید

بند چرمی اپل واچ برند VPG

تومان195,000 تومانخرید کنید

تفاوت قیمت در قاب سیلیکونی اصل و فیک

یکی از تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک قیمت را می توانیم به عنوان بارزترین ویژگی های قاب سیلیکونی اصل به شمار بیاوریم. معمولا گارد های فیک که کیفیت کمی دارند، دارای قیمت پایین تری هم هستند، پس موقع خرید قاب سیلیکونی فریب قیمت ارزان را نخورید.

ضد لک بودن قاب سیلیکونی اصل و فیک

شرکت های تقلبی در زمینه قاب سیلیکونی فیک به تازگی ترفند های زیادی را کار می برند تا مشتریان را فریب بدهند. در واقع آنها سعی میکنند محصولات خود را به ویژگی های قاب سیلیکونی اصل نزدیک کنند تا مشتری بیشتری داشته باشند. اما باز هم نمی توانند قاب هایی به کیفیت قاب های اصلی تولید کنند و مشتریان باید به این مسئله توجه کنند.

بیشتر بدانید: علائم خرابی کابل شارژ چیست؟

به طور مثال ضد لک بودن یکی از معیار ها برای تشخیص تفاوت کاور سیلیکونی اصل و فیک به شمار می آمد. اما امروزه چنین چیزی وجود ندارد و نمی توانیم ضد لک بودن را نشانه اصل بودن قاب های سیلیکونی بدانیم. در حال حاضر کارخانه های تقلبی قاب های خود را ضد لک تولید می کنند تا مشتریان را فریب بدهند. پس معیار و تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک در ضد لک بودن آن نیست.

تفاوت ضخامت در قاب سیلیکونی اصل و فیک

مورد دیگری که به تشخیص قاب سیلیکونی اصل و فیک به ما کمک می کند توجه به ضخامت قاب ها است. کاور سیلیکونی اصل ضخامت بیشتری دارد، این نوع کاور ها معمولا 2 میلی متر ضخامت دارند. کاور سیلیکونی اصل با چشم هم قابل تشخیص است و بدون زحمت هم می توانید متوجه تفاوت قاب های سیلیکونی اصل و فیک بشوید.

بیشتر بخوانید:  آیا شارژر وایرلس ضرر دارد؟

زمانی که قاب های اصلی را در دست میگیرید به خاطر نرمی، متوجه کیفیت بالای آن ها می شوید. اما در مقابل زمانی که کاور سیلیکونی فیک را در دست میگیرید، متوجه کیفیت پایین آن می شوید. پس تشخیص این دو قاب از یک دیگر کار سختی نیست و فقط به کمی توجه نیاز دارد.

تست فندک و خودکار برای کاور سیلیکونی اصل

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های قاب سیلیکونی اصل این است که تست فندک و خودکار دارند. یعنی اگر فندک را به این قاب ها نزدیک کنید، آتش نمی گیرند و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. هم چنین اگر با خودکار روی کاور سیلیکونی اصل بکشید، هیچ آسیبی نمی بیند و رنگ آن نمی ریزد.

یکی از ویژگی های مثبت این قاب این است که زمانی که با خودکار روی آن خط کشیده می توانید با دست آن را پاک کنید. کثیفی ها و لکه هایی که روی قاب سیلیکونی فیک ایجاد می شوند به راحتی پاک نمی شوند، اما در قاب اصل این گونه نیست. به قاب هایی که این ویژگی را دارند، قاب های پاک کنی گفته می شود، اما توجه کنید که همه قاب های اصل پاک کنی نیستند.

تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک، لکه جوهر روی قاب های سیلیکونی که پاک کنی نیستند با دست پاک نمی شود اما به زحمت زیادی هم نیاز ندارد. در واقع برای پاک کردن کثیفی روی این قاب ها می توانید از اسپری الکل و دستمال کمک بگیرید. اما قاب های فیک به این شکل نیستند و برای پاک کردن آن ها به زحمت بیشتری نیاز داریم.

جذب آشغال در قاب سیلیکونی اصل و فیک

جذب آشغال به عنوان یکی از ویژگی های قاب سیلیکونی اصل شناخته می شود، قاب های اصل جذب بیشتری دارند. البته شاید این ویژگی برای شما عجیب باشد اما قاب سیلیکونی فیک آشغال ها را به خود جذب نمی کند. در واقع قاب های سیلیکونی اصل به علت نرمی و لطافت بالایی که دارند، آشغال ها و کثیفی ها را به خود جذب می کنند. قسمت داخلی قاب ها هم یکی از نکات مهم در مورد تشخیص قاب سیلیکونی فیک و اصل است. کارخانه های تقلبی، توجه کمتری به قسمت داخلی قاب ها دارند، پس زبری و کیفیت پایین در این قسمت نشان دهنده فیک بودن است.

در این متن به معرفی تفاوت قاب سیلیکونی اصل و فیک پرداختیم و با ترفند های کارخانه های تقلبی آشنا شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi