جستجو کردن

آیا اپل واچ مجهز به GPS است؟GPS اپل واچ

آیا اپل واچ مجهز به GPS است

امروزه با پیشرفتی که در حوزه تکنولوژی شاهد هستیم اپل واچ یکی از گجت های پوشیدنی رایج و کاربردی است که امروزه کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. اپل واچ فاقد GPS که با نام اپل واچ معمولی شناخته می‌شود و اپل واچ سلولار یا GPS+Cellular که به‌تازگی به بازار عرضه‌شده و در حال حاضر بسیار موردتوجه قرارگرفته است. به‌طورکلی محصولات ارائه‌شده کمپانی اپل در دو نسخه معمولی و سلولار هستند و تفاوت‌های حائز اهمیتی بین دو مدل دیده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های اپل واچ مجهز به GPS بپردازیم.

اشتراک‌گذاری-موقعیت-مکانی-در-اپل-واچ

 

پیشنهاد خرید

بند اپل واچ دیاموند لیدی

تومان365,000 تومانخرید کنید

کدام مدل‌های اپل واچ به GPS مجهز هستند

امروزه اپل رسماً تائید کرده است که اپل واچ‌های SE و سری 8 و همچنین اپل واچ اولترا از سیستم GPS بهره‌مند هستند. این مدل‌ها حتی زمانی که در نزدیکی گوشی آیفون قرار دارند از سیستم GPS استفاده می‌کنند. درگذشته مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ برای کاهش مصرف باتری از GPS استفاده می‌کردند و اکنون دیگر به انجام این کار نیازی نیست، زیرا عمر باتری اپل واچ‌ها تقویت‌شده و پرقدرت‌تر از گذشته است.

به‌طوری‌که می‌توان گفت اپل واچ اولترا دارای باتری بزرگی است و با هر مرتبه شارژ تقریباً 36 ساعت دوام می‌آورد. همچنین سری 8 اپل واچ دارای یک باتری 308 میلی‌آمپر ساعتی است و عمری 18 ساعته دارد. کمپانی اپل نیز در مدل‌های SE از باتری 269 میلی‌آمپری استفاده کرده و می‌توان گفت دوام باتری قابل قبولی دارد. بهتر است بدانید که اپل واچ اولترا برای اولین بار از GPS در دو فرکانس پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌راحتی اطلاعات مکانی بهتر را در شهرهای بزرگ ارائه دهد.  برای اپل واچ GPS تک فرکانس نیز وجود دارد که از دقت بالاتری برخوردار است.

بیشتر بدانید: قابلیت های اپل واچ

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در اپل واچ مجهز به GPS

برای ارسال لوکیشن از طریق اپل واچ می‌بایست همانند آیفون عمل کنید. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که باید اپل واچ شما همیشه به گوشی آیفون متصل باشد. مگر این‌که دو دستگاه با یکدیگر استفاده نشوند. در این حالت اپل واچ از GPS به‌طور کاملاً مستقل استفاده می‌کند. اگر از اپل واچ به‌طور جدا و مستقل استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که باتری ساعت زودتر از حد معمول تمام خواهد شد. درواقع استفاده از GPS در اپل واچ کاملاً اتوماتیک انجام می‌شود به‌طوری‌که دستگاه هوشمند می‌تواند به‌راحتی تشخیص دهد گوشی آیفون که به آن متصل شده در آن محدوده قرار ندارد.

اگر به تازگی اپل واچ خریدید بخوانید: راه اندازی اپل واچ 

نکات مثبت و منفی اپل واچ معمولی و اپل واچ GPS دار

  • اپل واچ معمولی
  • قیمت بسیار ارزان و مناسبی دارد
  • قابلیت ذخیره‌سازی موسیقی را دارا می باشد.
  • در همه مدل‌ها وزن بسیار سبکی دارد.
  • از عمر بالای باتری برخوردار است.

نکات منفی

  • برای استفاده از اپل واچ حتماً باید آن را در نزدیکی آیفون قرار دهید و بدون آیفون می‌توان گفت کارایی ندارد.
  • این مدل اپل واچ فقط از جنس آلومینیوم است
  • از Family Setup پشتیبانی نمی‌کند.
  • اپل واچ GPS دار
  • این نوع اپل واچ از قابلیت پخش استریم Apple Music به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند.
  • در مدل فولاد ضدزنگ و آلومینیوم عرضه می‌شود.
  • بدون آیفون قابل‌استفاده است.
  • دارای فضای ذخیره‌سازی 16 و 32 گیگابایت است.
  • از Family Setup به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.
  • در سری 4 به بالا ارائه می‌شود
  • قیمت بسیار بالایی دارد.
پیشنهاد خرید

بند اپل واچ چرمی

تومان260,000 تومانخرید کنید

آیا ردیابی اپل واچ امکان‌پذیر است؟

یکی از ویژگی‌های مهمی که در سری‌های بروزتر اپل واچ وجود دارد. مجهز بودن آن به GPS است. باوجود چنین قابلیتی کاربران می‌توانند اپل واچ را در صورت گم‌شدن ردیابی کنند. درواقع برای انجام این کار باید از طریق Find my iphone وارد صفحه موردنظر شده و فرایند همگام‌سازی با اپل واچ را انجام دهند. برای ردیابی اپل واچ نیز باید وارد وب‌سایت iCloud.com شده و از قسمت Find iphone گزینه همه دستگاه‌ها را انتخاب کنید. به‌طوری‌که با این روش می‌توانید موقعیت مکانی اپل واچ را مشاهده کنید.

بیشتر بدانید: اپل واچ ضدآب

ویژگی مشترک مدل‌های اپل واچ

  • همه مدل‌های طراحی‌شده توسط کمپانی اپل دارای صفحه‌نمایشی از نوع OLED هستند و می‌توانید نور صفحه را به‌طور خودکار تنظیم کنید.
  • مدل‌ها مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب هستند.
  • همه به دستیار صوتی siri مجهز هستند
  • دارای میکروفن و بلندگو هستند.
  • از وای فای و بلوتوث پشتیبانی می کند.
  • دارای شتاب سنج می‌باشند.

چرا اپل واچ بخریم؟

اپل واچ قادر به انجام کارهایی است که می‌توان گفت هیچ دستگاهی نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد. زمانی که اپل واچ را دور مچ خود دارید، می‌توان گفت یک همراه خوب در کنارتان دارید که حواسش به تمام نشانه‌ها و علائم بدن شما است و همواره سلامت بدنتان را زیر نظر دارد. علاوه بر این اپل واچ به شما اجازه می‌دهد تا با افراد دیگر در ارتباط باشید. اپل واچ تمام فعالیت‌های ورزشی ازجمله: پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یوگا، پیلاتس و… را می‌شناسد و به شما کمک می‌کند تا همه آن‌ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. به‌طورکلی در شنا می‌توانید مدل‌های ضدآب اپل واچ را استفاده کنید. اپل واچ به خانم‌ها اجازه می‌دهد تا دوران قاعدگی‌شان را تحت نظر داشته باشند و برای مدت طولانی با صدای بلند به موسیقی گوش دهند. اپل واچ همیشه ضربان قلب شما را تحت نظر دارد و سطح اکسیژن خون شما را اندازه می‌گیرد تا بدانید در سلامت کامل هستید.

قیمت سری‌های مختلف اپل واچ

نسل اول اپل واچ با قیمت 349 دلاری به بازار عرضه شد و در سال بعد نسخه جدیدتر اپل واچ سری اول را با قیمت کمتری عرضه کرد. در ادامه سری‌های مختلف اپل واچ به‌مرور ارائه‌شده و به دست مشتریان می‌رسیدند. عوامل مختلفی در قیمت خرید اپل واچ تأثیرگذار هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به قابلیت‌ها و ویژگی‌های اپل واچ اشاره کرد. قبل از خرید ابتدا بدانید که به چه چیزی نیاز دارید و می‌خواهید آن را تهیه کنید.

جمع‌بندی: آیا اپل واچ مجهز به GPS است؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد ساعت‌های هوشمند امروزه از قابلیت‌ها و امکانات متعددی برخوردار هستند. وجود GPS در برخی مدل‌های اپل واچ سبب شده تا آن‌ها به محصولی جذاب تبدیل شوند و انجام‌ اموری ازجمله: کنترل برنامه‌های ورزشی و سلامتی را برای اغلب کاربران بسیار راحت کنند. اگر قدرت خرید بالاتری دارید می‌توانید اپل واچ‌های GPS دار را خریداری کنید و از امکانات فوق‌العاده آن نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi