جستجو کردن

آیا اپل واچ ضدآب است؟ اپل واچ ضد آب

اپل واچ ضد آب

آیا اپل واچ ضدآب است؟ این سوال اکثر شناگران و افرادی است که در محیط های مرطوب کار می کنند. تابه‌حال شاید برایتان سؤال پیش‌آمده باشد که آیا اپل واچ ضدآب است یا خیر. پاسخ به این سؤال راحت و کوتاه است: خیر. اما می‌توان گفت اکثر اپل واچ‌ها در برابر آب مقاوم هستند و اگر در آب تا عمق مشخصی غوطه ور شوند، آسیب نخواهند دید.

به‌هرحال نمی‌توان گفت همه مدل‌های اپل واچ در یک سطح مقاومت هستند یا اپل واچ ضدآب هستند، بلکه برخی از آن‌ها سطح مقاومت پایین‌تری دارند. پس درنتیجه بهتر است بعد از خرید اپل واچ آن را دستتان کرده و به استخر و جکوزی بروید تا بتوانید مقاومت اپل واچ را بدانید. علاوه بر این در حال حاضر حتی قدیمی‌ترین نسخه‌های اپل واچ هم در برابر رطوبت کمی مقاومت دارند و می‌توانند میزان مشخصی رطوبت را تحمل کنند. اگر قصد خرید اپل واچ مقاوم در برابر آب و باکیفیت را دارید جهت آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

خرید بند اپل واچ اورجینال

پیشنهاد خرید

بند اپل واچ چرمی

تومان260,000 تومانخرید کنید

اپل واچ ضدآب، سری 1 و اپل واچ اسپورت

بهتر است برای آشنایی با اپل واچ سری 1 بگوییم که اولین سری از اپل واچ‌ها قطعاً ضدآب نیست و با اپل واچ‌های جدیدتر برابر نمی‌کند؛ اما خوشبختانه در برابر رطوبت و باران مقاومت دارند. کمپانی اپل نسبت به سری اول اپل واچ‌ها اعلام می‌کند که کاملاً ضد آب نبوده و نمی‌توانید با آن به استخر و زیر دوش حمام بروید. مدل‌های سری صفر تا یک در اواسط سال 2018 طراحی و تولید شده‌اند و همیشه باید آن‌ها را خشک نگه‌دارید. اگر ساعت هوشمند شما به‌طور اتفاقی خیس شد، حتماً سعی کنید زود آن را خشک کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. اگر روی صفحه‌نمایش ساعت آب بریزد، به‌مراتب آسیب کمتری به پورت و بلندگوی آن می‌رسد.

اپل واچ ضدآب سری 2،3،4 و 5

اگرچه امروزه با پیشرفت قابل‌توجهی که در حوزه تکنولوژی شاهد هستیم، می‌دانیم که تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی از درجه Ip برای مقاومت در برابر آب استفاده می‌کنند. علاوه بر این برخی از کمپانی‌ها برای ساخت ساعت‌های هوشمند از عمیق‌ترین درجه مقاومت استفاده می‌کنند، اگر شما از اپل واچ سری 2.3.4.5 استفاده می‌کنید باید بدانید که تا عمق 50 متر ضدآب است و بیشتر از آن را پشتیبانی نمی‌کند. در حال حاضر با گذشت زمان و همچنین فرسایش ساعت‌های هوشمند مقاومت شان در برابر آب کاهش می‌یابد.

اپل واچ سری 2 و 3 که تولیدات قدیمی‌تر کمپانی اپل هستند مقاومت خیلی بالایی در برابر آب ندارند و هنگام شنا بهتر است که آن را در بیاورید. البته ناگفته نماند که کمی خیس شدن ساعت آسیبی به آن نمی‌رساند، ولی خیس شدن مداوم قطعاً مشکلات جدی را به بار می‌آورد. همچنین اپل واچ سری 4 و 5 نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر عملکرد بهتری دارند و می‌توانید در ورزش‌های آبی مانند غواصی و شنا از ساعت استفاده کنید. کمپانی اپل توصیه می‌کند حتماً ساعت هوشمند را از مایعات آسیب‌زا مثل: عطر، شامپو، اسپری ضد حشره، مواد اسیدی و… دور نگه‌دارید و آن را در تماس با این مواد قرار ندهید.

اپل واچ ضدآب سری 6

اپل واچ سری 6 نسخه بروز‌تر ساعت‌های هوشمند اپل است و در برابر آب مقاومت یکسانی دارد. درواقع این اپل واچ مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که به‌طور حرفه‌ای قصد انجام شنا را دارند. اپل واچ SE و سری 6 از مدل‌های جدید مجموعه محسوب می‌شوند و در سال 2020 به بازار عرضه شده‌اند. به‌طورکلی هرچه ساعت جدیدتر باشد مقاومت بهتری در برابر خواهد داشت. در اپل واچ سری 6 برخی قابلیت‌های سلامتی وجود دارد که در سری SE وجود ندارد. قابلیت‌هایی ازجمله: اندازه‌گیری میزان اکسیژن، سنسور الکتریکی قلب و… که در برخی مواقع مورد استفاده شناگران قرار می‌گیرد.

نکات استاندارد اپل واچ و مقاومت آن در برابر آب

علاوه بر این دستگاه های الکترونیکی دیگر مثل: تلفن های همراه، تبلت و آیپد، ساعت های هوشمنداز مقاومت IP برخوردار هستند. به‌طوری‌که می‌توان گفت آن‌ها از درجه‌بندی استاندارد بر اساس عمق استفاده می‌کنند.

هنگام استفاده از اپل واچ از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

مقاومت در برابر آب یک وضعیت دائمی برای ساعت‌های هوشمند نیست و می‌تواند با گذشت زمان کاهش یابد. اپل واچ را نمی‌توان مجدداً ازنظر مقاومت در برابر آب بررسی یا مهروموم کرد بلکه به‌مرور در صورت استفاده مقاومت آن کم‌تر و کم‌تر می‌شود. موارد زیر می‌تواند بر مقاومت اپل واچ شما در برابر آب تأثیر بگذارد و باید از آن‌ها اجتناب کنید:

  • قرار دادن اپل واچ در معرض تأثیرات مختلف
  • قرار دادن اپل واچ در معرض صابون یا آب‌صابون (مثلاً هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن)
  • قرار دادن اپل واچ در معرض عطر، حلال‌ها، مواد شوینده، اسیدها یا غذاهای اسیدی، دافع حشرات، لوسیون ها، ضد آفتاب، روغن یا رنگ مو.
  • قرار دادن مدل‌های اپل واچ غیر از اپل واچ اولترا در معرض آب با سرعت بالا (مثلاً هنگام اسکی روی آب)
  • استفاده از ساعت اپل هنگام غواصی در صخره یا غواصی در ارتفاعات
  • استفاده از اپل واچ در اتاق بخار
  • استفاده از مدل‌های اپل واچ غیر از اپل واچ اولترا در سونا
  • استفاده از Apple Watch Ultra در سونا بالای 55 درجه سانتیگراد (130 درجه فارنهایت)

درصورتی‌که اپل واچ شما به‌طور تصادفی با صابون‌ها، شامپوها، نرم‌کننده‌ها، لوسیون ها، عطرها، حلال ها، شوینده‌ها، اسیدها یا غذاهای اسیدی، دافع حشرات، کرم ضد آفتاب، روغن، رنگ مو یا هر ماده دیگری غیر از آن تماس پیدا کرد، باید به‌وسیله آب گرم و یک پارچه خشک بدون پرز آن را تمیز و خشک کنید تا آسیب زیادی به آن وارد نشود.

جمع‌بندی

شاید با خواندن این مطلب از خودتان بپرسید که آیا می‌توان با اپل واچ شنا کرد یا خیر. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، پاسخ به این سؤال فقط بله نیست، بلکه می‌توان گفت در اپل واچ‌های قدیمی‌تر خیر و در مدل‌های بروزتر بله. درنتیجه سعی کنید در ورزش‌های آبی ساعت را خیلی استفاده نکنید. چرا که آب شیرین و آب استخر دارای املاح زیادی است و به‌مرور سبب آسیب به ساعت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi