جستجو کردن

آموزش تنظیمات گوشی آیفون

آموزش تنظیمات گوشی آیفون

در اینجا می خواهیم تنظیمات گوشی آیفون را آموزش دهیم در ادامه همراهمان باشید. گوشی‌های آیفون تلفن‌های هوشمند بسیار لوکس و باکیفیتی هستند که قیمت بسیار بالایی دارند. با این حال بسیاری از افراد به خرید این گوشی‌ها علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند. البته به دلیل این که سیستم عامل گوشی‌های آیفون ios است کمی با گوشی اندروید متفاوت است و بسیاری از افراد برای تنظیمات گوشی آیفون نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارند. در ادامه این نوشتار آموزش تنظیمات گوشی آیفون را برای شما نوشته ایم.

تنظیمات گوشی آیفون

یکی از نکات مهم برای اپل داران وارد کردن اپل آیدی است کلیک کنید و راجع به آن بخوانید.

پیشنهاد خرید

قاب سیلیکونی آیفون شماره 45

تومان105,000 تومانخرید کنید

چگونه هات اسپات اپل را فعال کنیم؟

هات اسپات عملکردی در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها است که برای انتقال اطلاعات و اشتراک‌گذاری آنلاین داده‌ها استفاده می‌شود و حتی بهتر از آن با فعال‌سازی هات اسپات، گوشی خود را به حالت وای فای قابل حمل تبدیل کرده و امکان ارتباط را برای شما فراهم می‌کند. این ویژگی به طور پیش فرض در آیفون و آیپد غیرفعال است. در ادامه آموزش تنظیمات گوشی آیفون فعال کردن هات اسپات اپل را به شما آموزش می‌دهیم.

بیشتر ببینید: خرید قاب گوشی آیفون

به قسمت تنظیمات بروید.

وارد بخش Cellular Data Network شوید.

از نوار اسکرول برای اسکرول به پایین به نقطه اتصال شخصی استفاده کنید.

در این قسمت بسته به نوع اپراتور سیم کارت خود اطلاعات را در قسمت APN وارد کنید.

به طور مثال برای ایرانسل iracell: mtnirancell را وارد کنید.

به پخش تنظیمات برگردید و از نوار لغزنده برای فعال کردن داده‌های تلفن همراه استفاده کنید.

دوباره به تنظیمات دستگاه خود برگردید و وارد Personal Hotspot شوید

اگر گزینه hotspot سفارشی در دسترس نیست، تنظیمات بسیاری از سرویس‌ها را خاموش کرده و دوباره وارد شوید

پس از آن گزینه روشن کردن Wi-Fi را انتخاب کنید.

با استفاده از گزینه رمز وای فای می‌توانید برای شبکه خود رمز عبور ایجاد کنید تا با امنیت کامل کار و فعالیت خود را انجام دهید.

اکنون دستگاه‌های مجهز به شبکه‌های بی‌سیم که در محدوده هستند، نام نقطه اتصال دستگاه شما را در لیست وای فای می‌بینند و پس از وارد کردن رمز عبور به هات اسپات اپل شما متصل می‌شوند.

بیشتر بدانید: بهترین مدل گوشی آیفون

غیر فعال کردن پبش فرض کیبورد اپل در آموزش تنظیمات گوشی آیفون

غیرفعال کردن صفحه کلید تصحیح خودکار اپل شامل مراحلی است که اکثر کاربران اندروید و آیفون از آن اطلاعی ندارند. امکان حدس زدن کلمات روی صفحه کلید در برخی موارد مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند با خاموش کردن قابلیت تصحیح خودکار کیبورد وعدم استفاده از کلمات پیش فرض، کلمات را به صورت دستی تایپ کنند. اگر یک گوشی اپل، یک گوشی سامسونگ یا یک گوشی شیائومی دارید و می‌خواهید قابلیت تصحیح خودکار صفحه کلید گوشی خود را غیرفعال کنید، این قسمت را از دست ندهید.

بیشتر بدانید: اپل آیدی چیست

کلمات پیش فرض کیبورد اپل چیست؟

ممکن است هنگام تایپ کردن با تلفن خود، کلمات رایج را در بالای نوار صفحه کلید مشاهده کنید. می‌توانید روی این کلمات کلیک کرده و به جای تایپ از آن‌ها استفاده کنید. در واقع تلفن‌های همراه به صورت هوشمند و خودکار کلماتی را ارائه می‌کنند که در برخی موارد برای کاربران مشکل ایجاد می‌کند. گاهی اوقات مثلاً کلمات نامشخص را با کلمات مشابه جایگزین می‌کند که ممکن است معنی جمله را تغییر دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این مشکل را با خاموش کردن تنظیمات خودکار صفحه کلید حل کنند.

غیرفعال کردن کلمات پیش فرض کیبورد اپل در آموزش تنظیمات گوشی آیفون

اگر گوشی اپل دارید و می‌خواهید تصحیح خودکار آیفون را به دلیل مشکلات تایپ خاموش کنید. تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

برای غیرفعال کردن تصحیح خودکار آیفون، ابتدا به بخش تنظیمات گوشی اپل خود بروید.

سپس گزینه General را لمس کرده و روی عنوان Keyboard کلیک کنید.

پس از آن تصحیح خودکار غیرفعال خواهد شد.

ممکن است در گذشته کلمه‌ای را اشتباه نوشته باشید و گوشی شما آن را به فرهنگ لغت اضافه کرده باشد و آن را تصحیح نکرده باشد. برای حذف این کلمات از تاریخچه فرهنگ لغت گوشی اپل خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی اپل خود بروید.

سپس بر روی گزینه General و سپس بر روی عنوان Reset کلیک کنید.

در مرحله بعد باید Tap Reset Keyboard Dictionary را انتخاب کنید. اگر گوشی اپل شما دارای رمز عبور است، باید آن را در این قسمت وارد کنید.

غیر فعال کردن دکمه هوم اپل

ممکن است احساس کنید که دکمه هوم آیفون به دلیل استفاده مکرر به درستی کار نمی‌کند و دکمه هوم آیفون شما خراب است و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. خرابی دکمه هوم آیفون می‌تواند به دلیل یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. اگر مشکل از نرم‌افزار باشد، تنها با ریست کردن گوشی می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

خرابی دکمه هوم یکی از مشکلات رایج آیفون است. اگر مشکل کار نکردن دکمه هوم سخت افزاری باشد، هزینه و زمان زیادی برای شما در بر خواهد داشت.

از آنجایی که شماره سریال گوشی شما با شماره سریال دکمه هوم یکسان است، تنها در صورتی می‌توانید از اثر انگشت خود استفاده کنید که دکمه هوم را به نمایندگی اپل تغییر دهید. در ایران نتیجه این است که اگر دکمه خراب و تعویض شود، حسگر اثر انگشت برای شما کار نمی‌کند.

در این صورت راه حل دیگری برای استفاده از این گوشی بی‌نظیر وجود دارد و آن فعال‌سازی دکمه هوم مجازی است.

با فعال کردن دکمه هوم مجازی، می‌توانید بدون استفاده از دکمه هوم اصلی از گوشی خود استفاده کنید. در این قسمت از آموزش تنظیمات گوشی آیفون با ما همراه باشید.

چگونه دکمه هوم پیش فرض آیفون را فعال کنیم؟

  1. برای فعال کردن دکمه هوم مجازی آیفون، گزینه «تنظیمات» را در صفحه اصلی گوشی انتخاب کنید.
  2. ۲ در صفحه بعد روی «General» کلیک کنید.
  3. حال باید گزینه «Accessibility» را انتخاب کنید.
  4. در این صفحه باید بر روی گزینه «Tap Help» کلیک کنید. لمس کمکی یک دکمه هوم مجازی است که فعال می‌شود. در نهایت می‌توانید گزینه Assistive touch را فعال کرده و از ویژگی‌های آن مانند دکمه فیزیکی آیفون استفاده کنید.

هنگامی که دکمه خانه مجازی آیفون را فعال می‌کنید، نمادی شبیه به صفحه اصلی آیفون در صفحه نمایش گوشی خود خواهید دید. روی آن کلیک کنید، تعدادی آیکون را مشاهده خواهید کرد:

Home: با فشار دادن این نماد، درست مانند دکمه فیزیکی هوم، شما را به صفحه اصلی گوشی هدایت می‌کند.

سفارشی: این ویژگی حرکات ویژه‌ای مانند حرکت سریع و…

مرکز اطلاع رسانی: با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید به اعلان‌های گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

ابزارها: با انتخاب این گزینه می‌توانید صفحه گوشی خود را قفل کنید، صدای گوشی خود را تغییر دهید و غیره

Control Center: در این قسمت وارد مرکز گوشی خود می‌شوید و دیگر لازم نیست انگشت خود را از بالا به پایین بکشید.

غیرفعال کردن دکمه خانه مجازی در آیفون با آموزش تنظیمات گوشی آیفون

اگر می‌خواهید دکمه هوم مجازی را غیرفعال کنید و فقط از دکمه هوم آیفون استفاده کنید، می‌توانید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

روی «تنظیمات» ضربه بزنید و «عمومی» را انتخاب کنید.

گزینه «Reset» را در این صفحه انتخاب کنید.

روی گزینه «Reset Home Layout» کلیک کنید.

انتخاب آیکون «Reset Home Screen» دکمه خانه مجازی آیفون را غیرفعال می‌کند.

ضبط مکالمه با اپل در آموزش تنظیمات گوشی آیفون

اگر تصمیم دارید مکالمه تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط کنید (البته اگر از طرف مقابل اجازه بگیرید و قانونی باشد)، برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های مفید زیادی وجود دارند که به شما امکان ضبط مکالمه از طریق آیفون را می‌دهند که چند مورد از آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

Rev Call Recorder (رایگان)

اگر یک شماره تلفن ثبت شده در ایالات متحده دارید، می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی را در آیفون خود با این برنامه رایگان ضبط کنید. بدون ثبت نام، هیچ هزینه پنهان، هیچ محدودیتی در طول یا تعداد مکالماتی که می‌توانید با این برنامه ضبط کنید وجود ندارد و کیفیت آن عالی است. این برنامه حالت تماس جدیدی دارد که ضبط مکالمه را آسان می‌کند. شماره تلفنی را که می‌خواهید تماس بگیرید وارد کنید، فایل صوتی را دانلود کنید یا هر کاری که می‌خواهید انجام دهید.

معرفی نرم‌افزار TapeACall Pro

هنگامی که در حال تماسی هستید که می‌خواهید ضبط کنید، کافی است TapeACall را باز کنید و گزینه ضبط را فشار دهید. به شماره گیری TapeAC دسترسی پیدا کنید و ضبط را شروع کنید.

تعویض تصویر زمینه آیفون

اگر به تازگی صاحب گوشی آیفون شده‌اید، احتمالا می‌دانید کار کردن با سیستم‌عامل iOS قدری سخت‌تر از اندروید است و حتی انجام یک عمل ساده مانند عوض کردن تصویر زمینه نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در ادامه آموزش انظیمات گوشی آیفون نحوه انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

1. از والپیپر پیش فرض در iOS استفاده کنید

یکی از راه‌های تغییر والپیپر آیفون استفاده از گزینه‌های پیش فرض است. تصاویر ثابت و متحرک زیادی در گوشی شما وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید. برای این کار ابتدا به تنظیمات بروید و روی Wallpaper ضربه بزنید.

سپس گزینه Choose New Wallpaper را انتخاب کنید.

سه گزینه به شما نشان داده می‌شود که به ترتیب (از چپ به راست) به تصاویر پویا، ثابت و متحرک مربوط می‌شوند. گزینه مورد نظر را لمس کنید.

اکنون چندین تصویر ظاهر می‌شود. پس از انتخاب تصویر مورد نظر، در گوشه سمت راست صفحه، روی Set ضربه بزنید.

در نهایت، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تصویر مورد نظر را به عنوان تصویر زمینه، صفحه قفل یا هر دو تنظیم کنید.

2. تصویر زمینه را از گالری انتخاب کنید

اگر در تنظیمات پیش فرض عکس مورد نظر خود را پیدا نکردید، به اپلیکیشن Photos رفته و پس از انتخاب عکس مورد نظر، روی Share (در گوشه سمت چپ) ضربه بزنید.

حالا از آن به عنوان تصویر زمینه استفاده کنید.

در نهایت، می‌توانید انتخاب کنید که آیا تصویر مورد نظر به عنوان تصویر زمینه یا تصویر قفل صفحه یا هر دو انتخاب شود.

پیشنهاد خرید

قاب سیلیکونی آیفون شماره 47

تومان105,000 تومانخرید کنید

تنظیمات ساعت گوشی اپل

این روزها بسیاری از مصرف کنندگان از گوشی‌های خود برای بررسی زمان استفاده می‌کنند. یکی از مزایای استفاده از ساعت در آیفون زمان دقیق آن است. برای تنظیم ساعت آیفون، می‌توانید این کار را به صورت دستی یا خودکار انجام دهید.

تنظیم ساعت گوشی اپل به صورت دستی

وارد تنظیمات – Settings شوید

به قسمت General بروید

آپشن Date and Time را انتخاب کنید

حالا گزینه Set Automatically را غیر فعال نمایید

در قسمت Time Zone موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید

در صورت نیاز تاریخ را هم در همین بخش می‌توانید تغییر دهید

توجه داشته باشید که در قسمت تایم زون، باید حتما ایران – Tehran را انتخاب کنید تا ساعت مطابق این کشور تنظیم شود.

تنظیم ساعت گوشی اپل به صورت خودکار

تنظیم اتوماتیک

برای تنظیم خودکار ساعت گوشی آیفون، کافیست به قسمت Setting بروید، وارد قسمت General شوید، گزینه Date and Time را انتخاب کنید و با زدن روی گزینه Set Automatically، تاریخ و ساعت را تنظیم کنید.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید کار کردن با سیستم عامل اندروید از کارکردن با سیستم عامل آی او اس راحت‌تر است. به همین دلیل در این مقاله برای شما آموزش تنظیمات گوشی آیفون را آماده کردیم. اگر سوالی دارید و یا ترفندی را می‌شناسید خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi