جستجو کردن

 سامسونگ یا شیائومی، کدام بهتر است؟

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

سامسونگ یا شیائومی، کدام برند بهتر است؟ در این مقاله از سایت کاورگاردین میخواهی به بررسی این دو برند در گوشی همراه بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

امروزه با وارد بازار شدن برندهای جدیدی مانند برند شیائومی، برند اپل و سامسونگ در بازار رقابت، توسط کاربران مورد مقایسه قرار می‌گیرند. قطعا از خیلی پیش تر از مدلهای مختلف سامسونگ بهره مند بوده آید. چرا که این برند قدمتی بیش از بسیاری برندهای تلفن های هوشمند دارد.‌ در مقابل نیز برندهای جدیدی مانند شیائومی با مدلهای با کیفیت و جذاب خود، وارد یک رقابت واقعی با برند سامسونگ شده است. در این مقاله سعی بر آن داریم که سامسونگ و شیائومی را به عنوان دو برند معروف، مورد بررسی قرار دهیم تا به این نتیجه برسیم که سامسونگ یا شیائومی، کدام برند بهتر است؟

شناخت بیشتر دو برند سامسونگ و برند شیائومی

سامسونگ با وسعت محصولات تولیدی خود از جمله تلفن همراه، لب تاب، لوازم خانگی و بسیاری موارد دیگر توانسته است به عنوان یک برند معروف به کار خود ادامه دهد. شیائومی نیز پس از ظهور سعی کرده است که از نظرات بسیاری شبیه سامسونگ گردد. به همین جهت این دو برند از جهت خط تولید و استراتژی های ساخت به یکدیگر تشابه دارند. از لحاظ تامین لوازم جانبی مانند قاب گوشی سامسونگ و قاب گوشی شیائومی هرو در یک سطح هستند و همیشه در بازار وجود دارند. در لینک بالا می توانید انواع آن را مشاهده و با مناسب ترین قیمت خرید کنید. اما سوال خیلی افراد این است که کدام را انتخاب کنیم؟  سامسونگ یا شیائومی؟

پیشنهاد خرید

بند اپل واچ چرمی

تومان260,000 تومانخرید کنید

مقایسه ی برند سامسونگ و برند شیائومی از لحاظ طراحی

شیائومی همواره سعی میکند از نظر طراحی با مدلهای سامسونگ رقابت کند. از همین رو به گونه ای طراحی گوشی های خود را انتخاب کرده که علاوه بر ظاهری جذاب، کاربردی ساده داشته باشند. از مواردی که سامسونگ در طراحی خود استفاده می نماید، زاویه دادن به صفحه نمایش است در حالی که برند شیائومی سعی کرده با رنگبندی دل مخاطب را به دست بیاورد.‌  سامسونگ یا شیائومی هر دو سعی دارند که نظر مخاطب را به خود جلب کنند.

یکی از ایرادات برند سامسونگ، طراحی گوشی های میان رده از متریال پلاستیک میباشد و این در حالی است که برند شیائومی از شیشه و فلز بیش از پلاستیک در طراحی های خود بهره می برد.

به عنوان نمونه شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو که بدنه ای شیشه ای دارد اما با وجود این متریال در ساخت، از قیمت مناسب تری برخوردار می‌باشد.

در مجموع طراحی از جمله مواردی است که به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد اما از لحاظ کیفیت ساخت برند شیائومی توانسته چهره ی بهتری  نمایش بگذارد. اگر می خواهید نکاتی که قبل از خرید قاب گوشی باید بدانید مقاله آن را مطالعه کنید.

پیشنهاد خرید

بند سامسونگ واچ کارتیر تک لاین 20mm

تومان295,000 تومانخرید کنید

مقایسه ی برند سامسونگ و برند شیائومی از لحاظ تجربه کاربری

دو برند سامسونگ و شیائومی با ساخت واسط کاربری جدید و مخصوص به خود در اندروید گوگل باعث شده اند که مخاطبینشان تجربه ی کاربری مثبت و جذابی را به دست آورند. به عنوان نمونه تقریبا بخش وسیعی از گوشی های هوشمند، صفحه نمایشی بیش از شش اینچ دارند که همین امر مشاهده را برای کاربران بسیار ساده نموده است. با این وجود هم در برند سامسونگ و هم در برند شیائومی تجربه ی کاری از یک گوشی تا گوشی دیگر متفاوت است و هر دو حداقل نسخه ی مصرفی Android 9 Pie را مورد پشتیبانی قرار میدهند.

در واقع در مورد رابطه کاربری این دو برند نمیتوان قطعی نظر داد. چرا که این سلیقه ی شخصی شماست که بیشتری نمره را میتواند به هر گوشی این برندها اعطا نماید. در حال حاضر سرعت و عملکرد برند سامسونگ و برند شیائومی در دو  Miui و One Ui به تکامل خوبی رسیده است. به عنوان نمونه آخرین نسخه ی شیائومی مربوط به کاربری Miui 12.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ و آخرین نسخه سامسونگ به One Ui 3.1 نیز بر پایه‌ی اندروید ۱۱ تجهیز شده اند.

هر دو برند سامسونگ یا شیائومی از لحاظ تجربه کاربری اختصاص های برای کاربر در نظر گرفته اند که جذابیت داشته باشند.

 

پیشنهاد خرید

بند سامسونگ واچ رولکسی لانگینس 20mm

تومان385,000 تومانخرید کنید

مقایسه ی برند سامسونگ و برند شیائومی از لحاظ کیفیت دوربین

در برند سامسونگ میتوان دوربین گوشی های پایین رده از سری A را با کیفیت عنوان کرد. در حالی که با مقایسه ی گوشی های هم رده از برند شیائومی نمی توان این مورد را به طور یقین مورد قبول قرار داد.

سامسونگ یا شیائومی

اما بررسی کیفیت دوربین در دسته های میان رده و  پرچمداران ما را به این نتیجه رسیده است که شیائومی جهش خوبی نسبت به سامسونگ داشته و وضوح بهتری را ارائه داده است. در واقع با توجه به  وجود فضای رقابتی میان این دو برند، برند چینی توانسته از رقیب کره ای خود جلو زده و موفق تر عمل کند.

اگر نگهداری گوشی و افزایش عمر باتری گوشی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است حتما مقاله روش صحیح شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری گوشی را مطالعه کنید.

اما از نظر دوربین جلو یا دوربین سلفی این سامسونگ است که در زمینه ی گوشی های میان رده و پرچمدار هنوز بازار خود را از دست نداده و هم چنان نسبت به برند شیائومی پیشی دارد. در زمینه ی دوربین های عریض، ماکرو و تله فوتو نیز هنوز تحقیقات کاملی صورت نگرفته و اطلاعات دقیقی در دست نیست.

اگر بودجه ی مشخصی دارید و در عین حال به دنبال گوشی با کیفیت دوربین بهتری می‌باشید، پیشنهاد ما به شما برند شیائومی است که نسبت به برتری دوربین، قیمت مناسب تری دارد.

علائم خرابی کابل شارژ گوشی را در این مقاله جامع می توانید بخوانید.

پیشنهاد خرید

بند سامسونگ واچ رولکسی 20mm rolexi 7beads

تومان385,000 تومانخرید کنید

مقایسه ی برند سامسونگ و برند شیائومی از لحاظ ظرفیت حافظه و نحوه ی اتصال به شبکه

در این مورد میتوان هر دو برند سامسونگ یا شیائومی را بدون مشکل معرفی کرد. در واقع هر دو در گوشی های جدید خود سعی کرده اند فضای ذخیره سازی مناسبی را ایجاد نمایند.

امروزه تقریبا بسیاری از گوشی های تولیدی دارای ظرفیت ۶۴, ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی هستند. البته نقطه تمایز برخی محصولات تولیدی هر برند این است که برخی با میکرو SD قابل افزایش هستند و برخی این قابلیت راندارند.‌

از نظر قابلیت اتصال نیز گوشی های سامسونگ و شیائومی به فورجی LTE مجهز شده اند اما این گوشی های شیائومی می‌باشد که زودتر از نسل G5 رونمایی کرده است. از نظر درگاه هر دو برند از USB Type-C برخوردارند و از if-iw نسل شش پشتیبانی میکنند.

در کل از نظر اتصال میتوان هر دو شرکت را پیشگام دانست که در سری جدید محصولات خود، از جدیدترین فناوری بهره گرفته و بالاترین سرعت اینترنت را ارائه کرده اند.

مقایسه ی برند سامسونگ و برند شیائومی از لحاظ حسگر اثر انگشت

اگر بخواهیم برند شیائومی و سامسونگ را از نظر اثر انگشت مقایسه کنیم قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که در مورد محصولات میان رده حسگر کهکشانی سامسونگ نسبت به حسگر خازنی شیائومی عملکرد کندتری دارد. در واقع برند چینی عملکرد بهتری در این زمینه از خود نشان داده است.

حال نوبت بررسی گوشی های پرچمدار است که میتوان شاهد تلاش بیشتر سامسونگ بود. در واقع سامسونگ گوشی های خود را به نمایشگر اولترا سونیک مجهز نموده و شیائومی هنوز در پی حسگر اپتیکال می‌باشد.

پیشنهاد خرید

بند واچ شیائومی رولکسی 20mm rolexi 7beads

تومان385,000 تومانخرید کنید

مقایسه ی برند سامسونگ و برند شیائومی از لحاظ باتری

محصولات مختلف هر دو برند ظرفیت باتری از 3000mAh تا 5000mAh را پشتیبانی میکنند. این ظرفیت به رده بندی های هر گروه از پایین رده، میان رده تا پرچمدار و تمرکز شرکت سازنده بر روی ویژگی های هر محصول بستگی دارد. برای شارژ گوشی سامسونگ و شیائومی می توانید از انواع هولدر کی اف استفاده کنید و به سیم شارژر آسیب وارد نکنید. هولدر کی اف به هر دو برند سامسونگ یا شیائومی مناسب است و می توانید برای آن استفاده کنید.

در واقع نمیتوان یک برند را به دیگری در این زمینه برتری داد چون هر دو بسیار خوب عمل کرده اند مگر این که بخواهیم دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم. امروزه دیگر فناوری شارژ سریع یا فست شارژ مطرح است که هر دو دارا هستند. برای مشاهده و خرید کابل و شارژ نیز می توانید از لینک آن اقدام کنید و شارژر اصل بخرید.

جمع بندی

در واقع محصولات هر دو برند سامسونگ و برند شیائومی که می‌توانند در زمان خرید مورد مقایسه قرار بگیرند وگرنه هر برند برای خود دارای معایب و مزایای می‌باشد که نمیتوان تمام آنها را برای سنجش یک محصول مورد قضاوت قرار داد. متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید، چند گوشی هوشمند از این دو برند را انتخاب و با یک مقایسه ی اطلاعاتی و سلیقه ای، مورد مناسب خود را انتخاب نمایید.

در این مقاله از سایت کاورگاردین سعی کردیم همه چیز را راجع به این دو برند با هم مقایسه کنیم و امیدواریم به سوال شما که کدام را انتخاب کنم سامسونگ یا شیائومی پاسخ کاملی داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi