جستجو کردن

چرا شارژر دیر شارژ میکنه؟ 6 علت دیر شارژ شدن گوشی

علت دیر شارژ شدن گوشی

در این مقاله می خواهیم راجع به موضوع دیر شارژ شدن گوشی برایتان بگوییم. پس در ادامه همراهمان باشیم. تلفن های همراه بخش جدانشدنی زندگی ما هستند به طوری که صبح به محض بیدار شدن ان را چک می کنیم. هم چنین قبل از خواب هم با موبایل مشغولیم، یعنی به قدری در اینترنت می چرخیم تا خوابمان بگیرد. به همین علت امروزه همه انسان ها اهمیت زیادی برای تلفن همراه خود قائل هستند و سعی می کنند آن را در بهترین حالت خود نگه دارند.

گاهی ممکن است متوجه شویم که شارژر دیر شارژ می کند، در این صورت باید هر چه سریع تر برای رفع این مشکل وارد عمل شویم. در ادامه این متن به توضیح بیشتری در مورد شارژر و دیر شارژ شدن موبایل می پردازیم.

پیشنهاد خرید

گارد اپل واچ نگین دار

تومان85,000 تومانخرید کنید

شارژ غیر اصل و دیر شارژ شدن گوشی

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید و با شارژری غیر از شارژر موبایل خودتان آن را شارژ کرده باشید. در این صورت مشاهده می کنیم که موبایل مانند قبل شارژ نشده است و یا ممکن است باتری آن زود خالی شود. آداپتور علت این مشکل است زیرا ولتاژ خروجی آداپتور با ولتاژ خروجی مورد نیاز موبایل یکی نیست. اکیدا توصیه می شود که با شارژر های غیر اصلی گوشی موبایل خود را شارژ نکنید تا به چنین مشکلاتی برخورد نکنید. بهتر است همیشه شارژر اصلی خود را به همراه داشته باشید تا از هر شارژری استفاده نکنید.

برای خرید و مشاهده کابل و شارژر گوشی روی آن کلیک کنید.

خرابی کابل و دیر شارژ شدن گوشی

یکی دیگری از مشکلاتی که سبب می شود تا ما متوجه شویم شارژر دیر شارژ می کند، خرابی کابل است. اگر از آداپتور اصلی برای شارژ گوشی همراه خود استفاده کردید اما باز هم گوشی دیر شارژ شد باید کابل را بررسی کنید. مخصوصا زمانی که روی کابل پارگی ایجاد شده باشد، گوشی دیرتر از قبل شارژ می شود. سعی کنید همیشه به مدت زمان شارژ شدن گوشی خود توجه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل خیلی زود متوجه شوید.

مسدود شدن درگاه شارژ و دیر شارژ شدن گوشی

زمانی که درگاه گوشی مشکل داشته باشد ما متوجه می شویم که شارژر دیر شارژ می کند. زمانی که شارژر را در جیب خود میگذاریم و یا در محیط های شلوغ روی میز قرار می دهیم آلوده می شود. آلودگی درگاه شارژ سبب دیر شارژ شدن موبایل می شود و به باتری آسیب می زند. پس اگر آداپتور اصلی بود و سیم مشکلی نداشت باید درگاه شارژ را به خوبی تمیز کنیم. برای انجام این کار می توانیم از دستمال کاغذی یا خلال دندان و یا سوزن سیم کارت استفاده کنیم. البته توجه کنید که قسمت درگاه شارژ حساس است و اگر با دقت این کار را انجام ندهید خراب می شود و گوشی کلا شارژ نخواهد شد.

 

فعال بودن برنامه ها و دیر شارژ شدن گوشی

اگر برنامه های فعال گوشی موبایل زیاد باشد ما متوجه می شویم که شارژر دیر شارژ می کند. برخی از برنامه ها همیشه فعال هستند و توان زیادی از گوشی می گیرند به همین علت موقع شارژ شدن موبایل هم باتری مصرف می کنند. در این شرایط سرعت شارژ گوشی کاهش پیدا میکند و باید زمان بیشتری زیر شارژ باشد که در این صورت به باتری آن آسیب می رسد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید گوشی را مرتبا آپدیت کنیم تا چنین باگ هایی برای آن ایجاد نمی شود. هم چنین باید برنامه هایی که همیشه فعال هستند و مدام باتری گوشی را کم می کنند را پاک کنیم.

شاید تصور کنید این مسئله اهمیتی ندارد اما پس از مدتی می تواند تا حد زیادی عمر باتری شما را کاهش دهد. اگر می خواهید متوجه شوید که چه برنامه ای در حال آسیب به گوشی شماست باید به منو تنظیمات بروید. سپس وارد قسمت باتری شوید و میزان مصرف باتری هر کدام از برنامه ها را مشاهده کنید. اگر برنامه ای وجود داشت که خیلی بیشتر از بقیه باتری مصرف کرده بود باید آن را از گوشی خود پاک کنید.

پیشنهاد خرید

بند سیلیکونی اپل واچ

تومان95,000 تومانخرید کنید

خرابی باتری و دیر شارژ شدن گوشی

زمانی که باتری موبایل ما مشکل داشته باشد متوجه می شویم که شارژر دیر شارژ می کند. البته امروزه باتری های موبایل ها لیتیومی هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند اما باز هم باید عملکرد آن ها را بررسی کرد. باتری های لیتیومی به طور کلی 4 تا 5 سال کار می کند اما این مقدار به نحوه نگهداری نیز بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر بهتر از باتری نگه داری کنید عمرشان طولانی تر است و بر عکس. زمانی که متوجه شدید باتری تلفن همراه تان خراب شده است باید هر چه زود باتری جدیدی خریداری کنید. هنگام خرید باتری حتما به اورجینال بودن آن دقت کنید و از فروشگاه های معتبر آن را بخرید.

خرابی پورت شارژ و دیر شارژ شدن گوشی

در قسمت های قبلی این متن گفتیم که وجود گرد و غبار و کثیفی می تواند سبب دیر شارژ شدن تلفن همراه بشود. یکی دیگر از مشکلاتی که سبب می شود تا متوجه شویم شارژر دیر شارژ می کند خراب شدن پورت شارژ است. اگر یکی از پین های داخل درگاه شارژ شکسته و یا کج شده باشد باتری دیر تر شارژ می شود. حتی ممکن است پورت شارژ به علت رطوبت خورده شده باشد و روند شارژ شدن موبایل را مختل کند.

تشخیص این مشکل به آسانی انجام نمی شود و تعمیرکاران باید مسیر شارژ گوشی را بررسی کنید. زمانی که متوجه شدید شارژر دیر شارژ می کند ابتدا روش های قبلی را امتحان کنید. اگر مشکلی وجود نداشت باید موبایل خود را به مراکز معتبر تعمیر موبایل ببرید تا آی سی شارژ را بررسی کنند.

قدیمی بودن گوشی و دیر شارژ شدن آن

زمانی که متوجه می شویم شارژر دیر شارژ می کند، شاید علت آن قدیمی بودن تلفن همراه باشد. در واقع گوشی های جدید به سیستمی مجهز هستند که سریعا و در زمانی کمتر از 2 ساعت شارژ شوند. به اصطلاح به این گوشی ها فست شارژ گفته می شود، fast به معنای سریع است. در حال حاضر برخی از شارژرها توربو هستند و حتی از گوشی های فست شارژ نیز سریع تر شارژ می شوند.

به هر حال اگر گوشی موبایل ما قدیمی است نباید انتظار داشته باشیم که مانند گوشی های جدید موبایل خیلی سریع شارژ شود. زیرا آن ها به سیستم شارژ سریع مجهز نیستند و به طور معمول 3 ساعت طول می کشد تا شارژ شوند. در این متن با علت های دیر شارژ شدن گوشی آشنا شدیم و در مورد آن ها توضیحاتی ارائه دادیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi