جستجو کردن

دلایل کار نکردن ایرپاد ها

دلایل کار نکردن ایرپاد ها چیست؟ بدون شک، AirPods و AirPods Pro اپل برخی از بهترین هدفون‌های بلوتوث موجود هستند. با این حال، این محصولات ممکن است گاهی اوقات آنطور که انتظار می‌رود کار نکنند. برای مثال، ممکن است یک یا هر دو گوشی از کار بیفتند. در ادامه دلایل کار نکردن ایرپادها را بررسی خواهیم کرد.

کار نکردن ایرپاد

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد 3 بیرنگ شفاف

105,000 تومان75,000 تومانخرید کنید

چرا ایرپاد وصل نمی‌شود؟

اگر اتصال بلوتوث آیفون یا آیپد خود را بررسی کرده‌اید و ایرپادها متصل هستند، اما یک یا هر دو گوشی کار نمی‌کنند، می‌توانید راه حل‌های زیر را برای رفع مشکل امتحان کنید.

دلایل کار نکردن ایرپاد ها متفاوت است و بستگی به نوع مراقبت دارد. اولین نکته که باید کاور ایراپاد با کیفیت بخرید، و برای محافظت از آن حتما از کاور ایرپاد استفاده کنید.

چگونه مشکل وصل نشدن ایرپادها را حل کنیم؟

در ادامه مقاله دلایل کارنکردن ایرپادها حل این مشکل را به شما آموزش می‌دهیم، AirPods را در جعبه شارژ قرار دهید و از شارژ شدن آن‌ها مطمئن شوید. برای بررسی این موضوع در آیفون خود، روی صفحه اصلی از چپ به راست بکشید.

  • اگر سطح باتری درست است، می‌توانید این AirPods را در گوش خود قرار دهید.
  • می‌توانید یک بار آن را در جعبه شارژ قرار دهید، درب قاب را ببندید و دوباره بیرون بیاورید.
  • اگر AirPods شما هنوز صدا تولید نمی‌کند، راه حل زیر را امتحان کنید:
  • AirPods خود را به تلفن خود وصل کنید.
  • به منوی تنظیمات و سپس بلوتوث بروید.
  • «i» را در کنار نام AirPods تایپ کنید.
  • فراموش کردن این دستگاه را انتخاب کنید، برای تأیید دوباره ضربه بزنید.
  • AirPods را به شارژر وصل کرده و خاموش کنید. حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید.
  • کلید پشت قاب را نگه دارید تا چراغ روی قاب به رنگ سفید چشمک بزند.
  • با نگه داشتن گوشی در نزدیکی قاب، AirPods خود را دوباره وصل کنید.
  • بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر؟

اگر مشکل شما هنوز حل نشده است، می‌توانید روی AirPods خود را تمیز کنید. اما اگر باز هم مشکل حل نشد، بهتر است با خدمات گارانتی تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: اتصال ایرپاد به اپل واچ

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد3 استارباکس

175,000 تومان155,000 تومانخرید کنید

چرا ایرپاد شارژ نمی‌شود؟

در این قسمت از مقاله دلایل کار نکردن ایرپادها بررسی می‌کنیم که چرا ایرپاد شارژ نمی‌شود.

AirPods باید شارژ شود. زیرا بدون این قدرت، ایرپادها نمی‌توانند عملکرد لازم و کافی برای روشن شدن و کار را داشته باشند. روش صحیح شارژ AirPods به شرح زیر است:

  • AirPods را در جعبه شارژر قرار دهید و سعی کنید AirPods را در جای خود نگه دارید.
  • هنگامی که ایرپادها در جعبه شارژ قرار دارند، چراغ وضعیت میزان شارژ ایرپادهای شما را نشان می‌دهد.
  • هنگامی که AirPods شما به طور کامل شارژ شود، این چراغ سبز می‌شود.

نکته: اگر رنگ چراغ کهربایی باشد به این معنی است که از شارژ آن از شارژ کامل ایرپادها کمتر است.

وقتی چراغ چشمک می‌زند، به این معنی است که AirPods برای اتصال به دستگاه شما آماده است.

شارژ ایرپاد در ۱۵ دقیقه به شما امکان می‌دهد به مدت ۳ ساعت به موسیقی گوش دهید یا به مدت ۱ ساعت صحبت کنید.

اطلاعات بیشتر: ریست ایرپاد

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد پرو عروسکی خوک صورتی تپل

185,000 تومان155,000 تومانخرید کنید

دلیل شارژ نشدن AirPods

در حالی که این کاملا واضح است، اگر کیس شارژ شما خالی باشد، AirPods شارژ نمی‌شود. برای حل این مشکل:

  • کابل لایتنینگ را به کانکتور لایتنینگ روی جعبه شارژر وصل کنید.
  • پورت سریال USB شارژر را به پورت USB لپ تاپ یا پاور بانک یا آداپتور خود وصل کنید.
  • ممکن است چند ساعت طول بکشد تا کیس به طور کامل شارژ شود.

توجه داشته باشید:

کیف شارژر حاوی یک باتری داخلی است که AirPods شما را مستقیماً شارژ می‌کند و نیازی به اتصال مستقیم با کابل ندارد.

می‌توانید کیس شارژ خود را با یا بدون ایرپاد داخل آن شارژ کنید.

هنگام خرید ایرپاد اصلی، کابل لایتنینگ و شارژر در بسته‌بندی موجود است.

بیشتر بخوانید: فعال سازی ایرپاد

یکی از دلایل کار نکردن ایرپاد، احتمالا ایرپاد کثیف است

اگر گرد و غبار یا چیز کوچک و آزاردهنده‌ای وارد قاب ایرپاد یا شارژر شود، بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. اگر این اتفاق برای AirPods شما افتاد، بهتر است آن‌ها را تمیز کنید.

از یک پارچه نرم، ترجیحا کتانی نرم استفاده کنید. (به هیچ عنوان از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا ممکن است پاره شود و در قسمت‌های مختلف دستگاه باقی بماند.) AirPods خود را با این پارچه تمیز و مرتب نگه دارید. برای تمیز کردن قسمت‌های داخلی می‌توانید از یک برس نرم و بدون اصطکاک استفاده کنید.

ممکن است کابل شارژر ایرپاد مشکل داشته باشد

این موضوع می‌تواند یکی از دلایل اصلی کار نکردن کابل برق آسیب دیده و شارژ نشدن AirPods باشد. رفع مشکل کابل شارژر به این آسانی نیست. یک شکستگی کوچک یا اتصال داخل کابل می‌تواند مشکل ایجاد کند و گوشی شارژ نشود. لطفا کابل را به دقت بررسی کنید و در صورت امکان از کابل دیگری استفاده کنید. این موضوع به این دلیل است که برخی از کابل‌ها کیفیت خوبی ندارند یا ممکن است به مرور زمان خراب شوند.

بهتر است از کابل اصلی آیفون استفاده کنید. ابتدا قسمت‌های مختلف کابل مخصوصا محل اتصال را بررسی کنید سپس کابل دیگری را امتحان کنید و ببینید آیا مشکل از کابل است یا خیر. از چراغ قوه برای بررسی کابل استفاده کنید و سعی کنید کابل را با یک پد الکلی یا دستمال مرطوب تمیز کنید تا عیوب را پیدا کنید.

مسیر پورت لایتنینگ را بررسی کنید

شما باید به طور مداوم مسیر پورت فلش را بررسی کنید و قسمت‌های مختلف آن را زیر ذره بین نگاه کنید تا ببینید مشکلی دارد یا خیر. شاید چیزی پورت را مسدود کرده باشد یا ممکن است قطعات داخلی پورت آسیب دیده و باید تعویض یا تعمیر شوند.

برای بررسی دقیق‌تر از یک چراغ قوه استفاده کنید و یک پارچه نخی نرم را به دقت داخل این سوراخ‌ها فشار دهید تا آن‌ها را تمیز کنید و مراقب باشید که به قسمت داخلی آسیب نرسانید. با استفاده از یک مسواک نرم می‌توانید آن را بهتر و دقیق‌تر تمیز کنید.

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد 1و2 عروسکی خوک صورتی خوابیده

165,000 تومان135,000 تومانخرید کنید

چرا یکی از ایرپادها کار نمی‌کند؟

اگر ایرپاد دارید که در هر دو گوش یا یکی از گوشی‌هایش کار نمی‌کند، در این قسمت از مقاله دلایل کار نکردن ایرپادها این مشکل را هم بررسی می‌کنیم.

مشکل باتری ایرپاد

رایج‌ترین مشکلی که باعث می‌شود یک یا دو ایرپاد کار نکنند، مشکل باتری است، حتی در ایرپادهای جدید این مشکل بیشتر دیده می‌شود.

مشکل اتصال ایرپاد

در پاسخ به سوال اینکه چرا یکی از ایرپادها کار نمیکند باید بگوییم، ابتدا باید Airpod به درستی وصل شود، سپس مشکلات آن را حل می‌کنیم.

فرآیند ساده اتصال AirPods به گوشی شما باید به درستی انجام شود تا یک اتصال خوب و تمیز را تجربه کنید و اگر اتصال درست نباشد مشکلاتی پیش خواهد آمد.

البته این مشکل با اکثر ایرپادها حل می‌شود و دو گوش به هم متصل هستند و می‌توانید از آن‌ها جدا استفاده کنید، اما باید مراقب باشید که در صورت اتصال اشتباه، تعجب نکنید که چرا یکی از ایرپادها صدا ندارد.

در نگاه اول، اتصال ایرپاد به گوشی آسان به نظر می‌رسد، اما اگر برای اولین بار است که نمی‌توانید ایرپادها را به درستی به گوشی وصل کنید، بنابراین ممکن است با صدای ایرپاد با مشکل مواجه شوید.

دلیل قطع شدن ایرپاد

این ویژگی AirPods به نام Auto Ear Detection نامیده می‌شود که با حذف یک ایرپاد، موسیقی را متوقف می‌کند و با حذف هر دو، بلوتوث را قطع می‌کند. در حالی که این ویژگی حسگر می‌تواند به صرفه جویی در عمر باتری کمک کند، می‌تواند آزاردهنده نیز باشد! برای جلوگیری از این امر (و پخش موسیقی به هر قیمتی)، فقط باید این ویژگی را خاموش کنید.

نحوه غیرفعال کردن یا قطع شدن ایرپاد

  • برنامه تنظیمات را باز کنید و روی بلوتوث ضربه بزنید.
  • روی دکمه آبی «i» در کنار دستگاه بلوتوث خود ضربه بزنید.
  • تشخیص خودکار گوش را خاموش کنید.

با این به‌روزرسانی تنظیمات ساده، اکنون می‌توانید یک یا هر دو ایرپاد را به میل خود بدون وقفه در موسیقی، چت‌های ویدیویی و تماس‌های کنفرانس حذف کنید.

البته دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود AirPods از آیفون و سایر دستگاه‌های بلوتوث قطع شود. این مشکل می‌تواند یک مشکل سخت افزاری، یک مشکل کیفیت سیگنال یا یک نسخه خاص iOS باشد.

گاهی مشکلات قطع ارتباط معمولاً مربوط به تلفن است، تماس‌گیرنده شکایت می‌کند که به خوبی یا اصلاً صدای شما را نمی‌شنود یا خودتان متوجه قطع ارتباط بین AirPods خود می‌شوید. به ندرت ممکن است هنگام پخش موسیقی یا اتصال به بلوتوث در خودرو با این مشکل مواجه شوید. این مشکل ممکن است در سنسورهای AirPods که تعیین می‌کنند در گوش شما هستند یا نه یا ایجاد شده باشد یا ممکن است به دلیل تداخل بلوتوث باشد.

چرا ایرپاد صدا ندارد؟

اتصال بلوتوث را روشن کنید اگر یکی از AirPods شما وصل نمی‌شود، عاقلانه است که ابتدا با راه حل‌های ساده عیب‌یابی کنید. گاهی اوقات، یک اشکال نرم افزاری وجود دارد که به راحتی قابل حل است. در iPhone یا iPad خود، برنامه تنظیمات را باز کنید، روی بلوتوث ضربه بزنید و دکمه بلوتوث خاموش و روشن کنید.

اگر با خاموش و روشن کردن مجدد بلوتوث مشکل حل نشد راه اندازی مجدد همه دستگاه‌ها ممکن است کافی باشد. این کار تنها چند دقیقه طول می‌کشد و گاهی اوقات پاک کردن حافظه گوشی برای رفع قطع صدا کافی است.

گاهی اوقات باتری AirPods ممکن است خیلی کم شده باشد، برای آزمایش، هر دو ایرپاد را در جعبه شارژ قرار دهید و قاب را خیلی نزدیک به آیفون خود نگه دارید. سپس قاب را باز کنید و کمی صبر کنید تا میزان باتری را ببینید. در صورت لزوم، AirPods را به مدت ۳۰-۶۰ دقیقه شارژ کنید.

ممکن است هر دو ایرپاد به خوبی کار کنند، اما به دلیل گرد و غبار و کثیفی روی گریل اسپیکر نمی‌توانید صدا را از طریق آن‌ها بشنوید. با چند ابزار ساده، مانند یک پارچه تمیز و یک خلال دندان، می‌توانید AirPods خود را تمیز کنید تا صدای کامل آن‌ها را بازیابی کنید.

پیشنهاد خرید

کاور ایرپاد1/2 میکی گوش دار

165,000 تومان135,000 تومانخرید کنید

دلیل قطع و وصل شدن ایرپاد

بسیاری از کاربران Airpod زمانی با مشکل اتصال و قطع صدای این محصول مواجه شده اند. اینموضوع به دلیل مشکلات مختلفی از جمله به روز نشدن Airpod، باز شدن چندین برنامه در آیفون و حتی مشکل اتصال بلوتوث است.

در ادامه راه‌های حل این مشکل را توضیح می‌دهیم پس با مقاله دلایل کارنکردن ایرپادها همراه باشید.

باتری AirPods خود را بررسی کنید

اگر باتری AirPods خالی باشد، وارد حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و کیفیت و قابلیت اطمینان اتصال AirPods با آیفون را کاهش می‌دهد.

بنابراین وضعیت باتری ایرپادهای خود را به طور مرتب بررسی کنید و از طرفی هر بار که از آن‌ها استفاده می‌کنید آن‌ها را روی شارژر قرار دهید تا عمر باتری کاهش پیدا نکند.

اتصال بلوتوث را بررسی کنید

گاهی اوقات با استفاده از چندین قاب یا قرار گرفتن گوشی در کیف یا جیب پشتی کیفیت اتصال بلوتوث کاهش می‌یابد و به همین دلیل قطع و وصل در اتصال و سلامت ایرپادها رخ می‌دهد.

به همین دلیل بهتر است از دستگاه‌های استاندارد و قابل اعتماد استفاده کنید و سعی کنید حداقل فاصله را بین ایرپاد و آیفون قرار دهید.

اگر بلوتوث را همزمان به چندین دستگاه متصل کنید، این مشکل نیز تشدید می‌شود، بنابراین تعداد دستگاه‌های متصل به آیفون را محدود کنید.

سخت‌افزار Airpod را به روز کنید

در برخی موارد، سیستم عامل ناسازگار و گاهی قدیمی می‌تواند باعث قطع صدا در AirPods شود. بنابراین بهتر است AirPods خود را همیشه به روز نگه دارید.

برای آپدیت ایرپادها، کافی است ۲ تا ۵ دقیقه از آن‌ها استفاده کنید و سپس آن‌ها را در جعبه قرار دهید. شارژر را به پد شارژ وصل کنید و درب آن را ببندید. آیفون را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در کنار ایرپادها قرار دهید، سپس ایرپادهای شما رفرش می‌شوند. برای رفع این مشکل، به انتهای صفحه درباره آیفون بروید و AirPods خود را انتخاب کنید و جزئیات آخرین نسخه فریمور آن را بررسی کنید.

برنامه‌های پس زمینه را ببندید

اگر برنامه‌های پس زمینه گسترش پیدا کنند، قدرت پردازش زیادی را از پردازنده آیفون می‌گیرند و قدرت پردازش و اتصال به دستگاه‌های دیگر را کاهش می‌دهند و این مشکل می‌تواند منجر به تداخل صدای ایرپاد شود.

به همین دلیل بهتر است برنامه‌های پس زمینه را ببندید (مخصوصاً برنامه‌هایی که از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند).

AirPods را حذف و دوباره جفت کنید

اگر مشکل قطع اتصال ادامه داشت، توصیه می‌کنیم AirPods خود را بازنشانی کنید.

برای تنظیم مجدد ایرپادهای خود، آن‌ها را در شارژر قرار دهید، قاب را حداقل ۳۰ ثانیه ببندید، سپس درب کیس را باز کرده و روی میز قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi