جستجو کردن

برند آیفون بهتره یا سامسونگ؟ 8 نکته مهم

مقایسه آیفون و سامسونگ

هر دو برند آیفون و سامسونگ در دنیای گوشی به عنوان دو ابر قدرت شناخته میشوند. قطعا طرفداران هر برند اعلام میکنند که آنها برند برتری است. پس از طرف کسی که میخواهد دست به انتخاب بزند قطعا این سوال مطرح می گردد که برند آیفون بهتره یا سامسونگ ؟ در ادامه ی این مقاله با ما در کاورگاردین همراه باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

پیشنهاد خرید

بند اپل واچ کارتیر زنجیری ریز cartier

تومان355,000 تومانخرید کنید

 معرفی دو برند آیفون و سامسونگ

پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای گوشی در حال حاضر آیفون تحت تولید شرکت اپل و سامسونگ هستند. از دلایل موفقیت گوشی های سامسونگ میتوان به تولید برای تمام موارد تقاضا اشاره کرد. به عبارت دیگر این شرکت برای هر قشری و هر سلیقه ای محصول مورد نظر را ایجاد کرده است. اما آیفون این مزیت را ندارد و محصولات خود را به صورت محدود عرضه کرده و میکند. یعنی هر قشری توانایی خرید این برند گوشی را نخواهد داشت.

برای مشاهده و خرید قاب گوشی آیفون و سامسونگ کلیک کنید و جدید ترین مدل ها را بهترین قیمت خرید کنید.

آیفون بهتره یا سامسونگ
مقایسه آیفون و سامسونگ
پیشنهاد خرید

بند اپل واچ دراگون

تومان225,000 تومانخرید کنید

برند آیفون بهتره یا سامسونگ از دیدگاه طرفداران

در زمینه ی جذب مخاطب و طرفدار هر دو برند دارای عملکرد خوبی بوده اند و همین امر سبب شده است که در بازار جهانی هر دو معروف و پرفروش باشند. اما سامسونگ در این زمینه از اپل پیشی گرفته است و همان گونه که ذکر شد، به خاطر تولید متنوع محصولات و تناسب آن با تمامی اقشار می‌باشد. پس می توان اینگونه بیان کرد که در قسمت طرفداران، سامسونگ برتری دارد. اگر مشتاق دانستن همه چیز راجع به برند سامسونگ هستید روی آن کلیک کنید تا بدانید.

مولفه های بررسی برند آیفون بهتره یا سامسونگ

در این بخش مولفه های زیادی وجود دارد که بتوان برتری هر برند را نسبت به دیگری بررسی کرد. در ادامه به چند مورد مهم آن اشاره خواهیم کرد.

مورد اول طراحی: در بررسی طراحی یک محصول اولویت مقایسه ی خوش دست بودن است. یک گوشی خوش دست از دیدگاه مخاطب های مختلف پیرو نکات خاصی می‌باشد.

اگر می خواهید با ویژگی های کابل شارژ کی اف kf آشنا شوید روی آن کلیک کنید.

آیفون از لحاظ طراحی بسیار خاص و عامه پسند است که شاید بتوان دلیل آن را استفاده از متریال های مرغوب در ساخت بدنه ی گوشی عنوان کرد. در مقابل سامسونگ عملکرد متفاوت تری را مورد استفاده قرار داده و به نوعی با به کارگیری فریم های آلومینیومی سعی کرده طراحی گوشی های خود را مقاوم تر نماید.

مورد دوم ضخامت: گوشی آیفون بر خلاف برند سامسونگ نازک تر میباشد. در این بخش اپل عملکرد بهتری داشته است.

مورد سوم نمایشگر: از قسمت های مهم گوشی میتوان به نمایشگر اشاره کرد که ویژگی یک نمایشگر خوب کاهش مضرات نور آبی می باشد. هر دو برندی که مورد مقایسه هستند دارای دو نمایشگر متفاوتند که هر یک به نوبه ی خود از کیفیت لازم برخوردار می‌باشند. در نسل جدید گوشی های اپل از نمایشگر OLED و فرمت‌های HDR10 و دالبی ویژن استفاده شده که باعث افزایش کیفیت نمایشگرها شده است. در مقابل نمایشگر کاربردی سامسونگ در گوشی های سری جدیدش AMOLED

و فرمت  HDR10+ می‌باشد که سبب کاهش کندی در هنگام استفاده شده است.

برند آیفون بهتره یا سامسونگ از نظر سیستم عامل

تعامل مخاطب با گوشی از طریق سیستم عامل ممکن میگردد. هر چه سیستم عامل و عملکرد گوشی پیچیده تر باشد، استفاده از آن نیز برای مخاطب دشوارتر است.

سیستم عامل گوشی های آیفون یکی از مواردی است که آن را از سایر برندها متمایز می‌کند. سیستم عامل انحصاری IOS در تولید گوشی های آیفون توانسته به عنوان محرکی برای جذب مشتریان عملکرد خوبی داشته باشد. از ویژگیهای این سیستم عامل ایجاد امنیت بالا به دلیل جلوگیری از ورود بدافزار هاست.

برند سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید است که ضمن داشتن رابط کاربری گسترده، محبوبیت فراوانی نیز دارد. ویژگی این سیستم عامل امکان دسترسی داشتن به نرم افزارهای مختلف، دانلود آسان، اشتراک گذاری راحت با گوشی های دیگر، و بسیاری موارد دیگر میباشد. پس انتخاب سیستم عامل اندروید مورد انتخاب بیشتری نسبت IOS است. دانستن تاریخچه اپل بسیار مهم است تا بتوانید برترین ها را انتخاب کنید.

پردازنده برند آیفون بهتره یا سامسونگ

چیپست یا پردازنده در واقع ابزاری است که از پراکنده شدن تراشه ها و عدم کارایی مناسب آنها پیشگیری مینماید. از آن جایی که برند اپل و سامسونگ هر دو بر اهمیت تراشه و پردازنده واقف هستند، سعی کرده اند بهترین را تولید نمایند.

در واقع تراشه ی قدرتمندتر، یعنی افزایش سرعت و عملکردی صاف و ارتباط صحیح میان پردازنده و رم. گوشی های جدید اپل مجهز به پردازنده ی شش هسته ای با سرعت 3.1  گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی چهار دسته ای میباشد  و در مقابل سامسونگ در گوشی های پرچمدار خود از پردازنده 8 هسته ای با سرعت 2.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 استفاده نموده است.

می دانید ویژگی های قاب گوشی خوب چیه؟ با کلیک روی آن می تونی راجع بهش بیشتر بدونی.

 دوربین آیفون بهتره یا سامسونگ

از جمله امکانات گوشی که توسط بسیاری از مخاطبان به عنوان یکی از موارد مهم تلقی می شود، دوربین است. در واقع سنسورهای مختلف و رزولوشن بالا از جمله برتری های گوشی های نسل جدید است. عقیده ی بسیاری بر این بود که دوربین گوشی های آیفون قابل مقایسه با کیفیت بالای دوربین گوشی های سایر رقبایش نیست اما در واقع اشتباه است. نسل جدید گوشی آیفون مجهز به ماژول دوربین چهارگانه، سه لنز دوازده مگاپیکسلی و یک سنسور عمق می‌باشد که در سطح خود حرفه ای محسوب میگردد.

مقایسه کیفیت دوربین آیفون و سامسونگ

البته مقدار زوم اپتیکال در این گوشی ها نباید از  2.5X بیشتر باشد چرا که زوم بیشتر سبب کاهش کیفیت و افت نسبی ضبط سوژه ها میشود. سامسونگ در گوشی های پرچمدار خود نیز از علاقه ی شدید مخاطبان به دوربین غافل نشده و از سیستم دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دو لنز پریسکوپ و لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی در کنار لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده نموده است. قطعا چنین تشکیلاتی یک عکس حرفه ای را به شما تقدیم خواهد کرد.

پیشنهاد خرید

کاور سیلیکونی ایرپاد پرو

تومان75,000 تومانخرید کنید

باتری برند آیفون بهتره یا سامسونگ

باتری گوشی نیز جزو مولفه های مهم گوشی محسوب میگردد. از نظر عملکرد باتری، گوشی های آیفون بسیار مورد نکوهش مخاطبان قرار گرفته است. این مورد یکی از نقطه ضعف‌های اپل تلقی میشود که همچنان نتوانسته بهبود کامل یابد. اما در مقابل رقیب سرسختش، سامسونگ، عملکرد بی نظیری در باتری گوشی ارائه داده است.

قیمت برند آیفون بهتره یا سامسونگ

در مقایسه ی این دو برند قطعا شاهد این هستیم که سامسونگ از قیمتهای متفاوتی برای ایجاد قدرت خرید تمام اقشار جامعه برخوردار است و این در حالی است که گوشی های آیفون به دلیل منحصر به فرد بودن گران تر است و هر کسی توانایی خرید آن را ندارد.

سخن آخر: ما در این مقاله تنها دو برند را به صورت کلی بررسی کردیم و برای مقایسه ی بهتر شما باید دو محصول از هر یک را مورد بررسی قرار دهید تا برتری یکی را بر دیگری تشخیص دهید.

علاوه بر این نیاز، توقع و سلایق شما نیز میتواند در انتخاب نهاییتان از میان این دو برند تاثیر گذار باشد. امیدواریم مطالب این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi