جستجو کردن

استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن

سوالی که افراد دارند اینه که استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن ممکن است؟ امروزه ایرپادها وسیله‌ای عالی برای گوش دادن به انواع پادکست یا آهنگ‌های موردعلاقه شما هستند. علاوه بر چنین ویژگی برتری در این محصول می‌توان به استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن اشاره کرد. برای این‌که این قابلیت را تنظیم کنید به یک آیپاد، تاچ یا آیپد و ایرپاد نیاز دارید. باوجود ویژگی Live Listen می‌توانید از گوشی آیفون خودتان به‌عنوان دستگاهی برای  شنیدن و ارسال صوت از طریق ایرپاد استفاده کنید. البته قبل از هر کاری ابتدا اطمینان حاصل کنید که از جدیدترین نسخه موجود ios استفاده می‌کنید.

پیشنهاد خرید

بند اپل واچ گوچی ساده

تومان295,000 تومانخرید کنید

میکروفن ایرپاد کجاست؟

اگر می‌خواهید بدانید که محل قرارگیری میکروفن کجاست با ما همراه باشید. ضمن اینکه به شما می گوییم چگونه استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن میسر می شود. میکروفنی که در ایرپاد تعبیه‌شده در قسمت انتهای پایه‌های ایرپاد قرار دارد. درواقع چنین جایگاهی برای میکروفن سبب انتقال واضح و سریع صدا می‌شود. به این بخش ایرپاد خوب دقت کنید، اگر کثیف بود حتماً با دستورالعمل‌های لازم آن را تمیز کنید. زمانی که فرایند تمیز کردن ایرپاد به پایان رسید، می‌توانید دوباره متصل شوید و میکروفن ایرپاد را دوباره تست کنید.

ایرپاد به‌ عنوان میکروفن

در حال حاضر وجود میکروفن در هدفون یکی از قابلیت‌های جدید محسوب نمی‌شود اما تعداد زیادی از کاربران نمی‌دانند که دکمه تنظیم صدا در ایرپاد درواقع یک میکروفن بسیار کوچک و درعین‌حال پرقدرت است که بیشتر در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا می‌توانند صداهای مزاحم را فیلتر کرده و صدای دقیق شما را به گوش مخاطبان می‌رساند. برخی از مدل‌های ایرپاد بسیار ضعیف هستند و هرچه فاصله شما با آن بیشتر شود، صدا خش‌خش می‌کند و از حالت واضحی درمی‌آید و برخی دیگر از مدل‌های بهتر در صورت استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن این مشکل را ندارند.

بیشتر بدانید: حذف نویز و صدای محیط اطراف در ایرپاد

آشنایی با قابلیت Live Listen ایرپاد

اولین بار در سال 2014 ویژگی استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن معرفی شد که به شما امکان می‌دهد تا دستگاهتان را به یک میکروفون از راه دور تبدیل کنید. در ابتدا این فناوری اغلب برای وسایل کمک شنوایی استفاده می‌شد اما با گذشت چهار سال به فناوری AirPods گسترش یافت. در حال حاضر از ایرپادها می‌توان به‌عنوان سمعک نیز استفاده کرد.

باوجود ویژگی تبدیل ایرپاد به میکروفن می‌توانید دستگاه همراهتان را به یک میکروفن تبدیل کنید و پس از آن از طریق AirPods Pro به صدای خروجی آن گوش دهید. ویژگی Live Listen می‌تواند سروصدای محیط اطراف را از صدای اصلی تفکیک دهد و همین امر یک انتخاب عالی برای والدین است تا بتوانند کودک خود را کنترل کنند.

AirPods و AirPods 2 دارای میکروفن‌های شکل‌دهنده پرتو داخلی گوشی هستند که تماس‌ها یا تعامل را وقتی از هدفون استفاده می‌کنید برای شما آسان می‌کنند. در صورت تمایل، می‌توانید تنظیمات ایرپاد را طوری تغییر دهید که یکی از دو جفت ایرپاد همیشه در حالت میکروفن فعال باشد و استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن را داشته باشید. قبل از این‌که تنظیمات را تغییر دهید، به خاطر داشته باشید از ایرپادها هرکدام را در حالت میکروفن قرار دهید و بخواهید آن را در جعبه بگذارید یا بردارید دوباره در همین حالت تنظیم می‌شود.

حتما بخوانید: فعال سازی ایرپاد

آموزش تبدیل ایرپاد به میکروفن

برای فعال کردن میکروفن AirPods خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا بهSettings > Control Center > Customize Controls بروید .
  2. به قسمت Hearingبروید و با کلیک بر روی نماد + آن را اضافه کنید.
  3. برای فعال کردنLive Listen ، به مرکز کنترل بروید و روی نمادی که ایحاد می‌بینید ضربه بزنید.
  4. سپس گزینه Live Listen را روشن کنید.
  5. درنهایت، دستگاه خود را درجایی که می‌خواهید صدا را دریافت کند، قرار دهید تا بتواند صدای در حال پردازش را ضبط و پخش کند.

میکروفون داخلی ایرپادها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و می‌تواند عملکرد مناسبی را هنگام ضبط صدا و استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن ارائه دهد. با این‌حال برخی از مدل‌های ایرپاد را نمی‌توان باکیفیت صدای میکروفون‌های خارجی یا حتی هدست ها و هدفون‌های باکیفیت بالا مقایسه کرد. Apple AirPods و AirPods Pro را می‌توان برای ضبط صدا با استفاده از برنامه Voice Memos بدون هیچ زحمتی استفاده کرد.

با این‌حال، وقتی صحبت از ضبط ویدیو به میان می‌آید، ممکن است برنامه پیش‌فرض ضبط ویدیوی تلفن هوشمند شما به آن اجازه ندهد به‌عنوان میکروفون پیش‌فرض عمل کند. این می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد زیرا می‌توانید از میکروفون AirPods به‌صورت بی‌سیم استفاده کنید. Live Listen اساساً دستگاه iOS شما را به یک میکروفون جهت‌دار تبدیل می‌کند. صداهایی را که مستقیماً به سمت آن می‌آید را دریافت می‌کند و آن‌ها را از طریق بلوتوث به هدفون یا سمعک شما برمی‌گرداند.

بیشتر بدانید: ریست ایرپاد

قابلیت‌های ایرپاد

ایرپادها بدون شک  محبوب‌ترین هدفون‌های جهان هستند. بیایید با آن‌ها بیشتر آشنا شویم، هنگامی‌که از افراد خواسته می‌شود مجموعه‌ای از هدفون‌های بی‌سیم را تصور کنند، اکثر مردم یک جفت ایرپاد اپل را در ذهن خود تجسم می‌کنند. جدا از توانایی تولید صدا، ایرپادها همچنین می‌توانند صدا را از طریق میکروفون ضبط کنند. سیستم میکروفون (که در مجموع از چهار میکروفون تشکیل‌شده است) وظیفه ضبط صدای شما را در هنگام تماس تلفنی بر عهده دارد. همچنین مسئول حذف فعال نویز (ANC) است که تاکنون یکی از جنبه‌های ایرپاد بوده و بیشترین تحسین را از سوی کاربران و منتقدان دریافت می‌کند.

پیشنهاد میکنیم مدل های متنوع کاور ایرپاد را مشاهده کنید. خرید کاور ایرپاد

وجود میکروفون قسمت بسیار کوچکی روی بدنه ایرپاد است و شما با دقت زیاد می‌توانید آن را ببینید. با دقت نگاه کنید، قسمت کوچکی را می‌بینید که میکروفن نام دارد. شما می توانید استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن داشته باشید. اگر در مورد میکروفون خود کنجکاو هستید یا می‌خواهید آن‌ها تست کنید که آیا به‌درستی کار می‌کنند یا خیر می‌توانید به روش‌های مختلف این کار را انجام دهید.

اولین و احتمالاً  ساده‌ترین راه برای آزمایش میکروفون‌های AirPod  استفاده از برنامه Voice Memos است. این برنامه از قبل بر روی تمام آیفون‌ها و آیپدها نصب‌شده است و با جستجوی ساده در برنامه‌های خود می‌توانید آن را پیدا کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد با استفاده از میکروفون‌های داخلی یا میکروفون‌های موجود در هر دستگاه بلوتوث متصل، از جمله Apple AirPods، صدا را ضبط کنید.

جمع‌بندی

امروزه اغلب مدل‌های ایراد از قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند که یکی از نمونه‌های آن تبدیل‌شدن ایراد به میکروفن یا استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن است. شما می‌توانید با این قابلیت در مکان‌های شلوغ هم از ایراد استفاده کنید. به‌طورکلی ایرادها در انواع مختلفی هستند که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و قیمت مختلفی بوده و کاربر می‌تواند مطابق باسلیقه خود به خرید بپردازد. در این مقاله یک سری مطلب جهت استفاده از ایرپاد به‌ عنوان میکروفن بیان کردیم تا بهتر بتوانید خرید خودتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد های اعتماد کاورگاردین

با خیالی آسوده از سایت کاورگاردین خرید کنید
برای مشاهده مجوزهای ما روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi